Ikarus 55


Ikarus 55

A forradalmi újításokat tartalmazó távolsági busz

Jellemzően ebből az érdekes kivitelű darabból nem maradt meg az utókornak. Csóró ország biztos rá volt szorulva erre a némi vasra, hogy szét kellett vágni. Még jó, hogy az NDK-ból megmaradt a hagyományos kinézetű.

Igen, ez a legelső darabok egyike, alsó fényszórókkal (milyen korszerű megoldás, nem vakít!) és egy darab középső utasajtóval. Szerintem a formaterve a mai napig verhetetlen. Klsszikus cseppforma, kis légellenállással, lágy rugózással. Élmény volt benne utazni.

Hát igen, a belmagassága nem volt valami nagy, de abban az időben valamennyi busz ilyen volt (a külföldiek is). Ezek még befértek az Erzsébet (Engels) téri autóbuszpályaudvar erkélye alá (amit a tetőcsomagtartók kiszolgálása céljából építettek). Amikor megjelentek az új (jóval magasabb) Ikarus 200-asok, egyből leverték a tetejüket az erkéllyel a beálláskor.

Anyámékról van egy kép az 1960as évekből,akkor (is) volt gimis kb 1972ig...és egy pont ilyen "pofalemezű" Ikaruszbusz előtt guggolnak egy képen!Akkorát néztem!ÍElsőre,hogy "hol vannak a lámpák"..most már tudom..ez egy korai,ahol még lent a lökhárítók alatt...

Az igaz,hogy voltak olyan ősváltozatok,amelyeknek belső magassága az utastérben törpeembereknek volt jó,értsd 180cm volt a belmagasság?Vagy nagyon sokáig voltak ilyenek?Egyik BNVn 1990es évek vége fele egy 1969es brit emeletesbuszra szállatam, ami büfének át volt alakitva,de eredeti magasságú volt elvileg..nos abban is bevertem irgalmatlanul a "földszintjén" a fejemet,kb 180-185cms belmagasság..érdekes az emeletjén már nem...

 

"Biztos jó munkásember" Balage78 Szfvárról Vénülő RETROgyűjtő