USA reklámgiccs az ötvenes években
leguan, 2009, július 22 - 18:26

Forrás:
internet
Az ötvenes évek USA-jának reklám-formanyelve kisértetiesen hasonlított a korszak "szocreál" stílusához. A "hiperrealista" alakrajz és színezés, a széles mosolyú derű (Coca-Cola és Wurlitzer) vagy éppen a céltudatosan acélos tekintet (a hírneves Marlboro Man figuráján) teljesen csereszabatos.
A nagy különbség a tartalom. Az egyik a fogyasztás boldogságát és eltökéltségét piszkálja fel, a másik a lelkes munka "szépségét".



»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Ezek a reklámok egy rendkivül erős pozitiv életérzést közvetitettek, amit mi annyira irigyeltünk a régmultban.
és ez mikori?
http://kanga.freeblog.hu/files/1950_bambi.preview.jpg
Érdekes, hogy ismét egy retronómos kép lett belinkelve, a retronómra!
Itt az eredeti:
http://retronom.hu/node/2314
Igen!
Csakis úgy és akkor lehet boldog valaki, és élhet kiteljesedett életet, ha a reklámozott termék rendszeres fogyasztója!
És van még pár praktika, ami egy tőről fakad:
- Csinos bikinis nővel reklámozzák (pl. autó)
- Ismert filmsztárok, zenészek láthatóak a képen, vagy rövidfilmben mint fogyasztók, vagy akik csupán ajánlják.
- Gyerekekkel, vagy kutyával hirdetik, vagy éppen a család van benne a reklámban.
De a lényeg, hogy mindenki mosolyogjon!
Aztán vannak „fehérköpenyes reklámok is”. A „fogorvosok ajánlásával” stb.
És némely termék ha nem is használ, vagy nem annyira élvezetes, az még elmegy.
Ám mellékhatása, vagy káros hatása is lehet.
Vagy éppen jó ha nem ártalmas.
Sok kozmetikum mérgeket (is) tartalmaz.
stb.
üdv.: oldtimer