Sínbusz


Forrás: 
Képtelenség.hu
Sínbusz

 

Nem tudom hogy ilyen járművet forgalomba helyeztek e vagy csak kísérleti példány de mindenesetre érdekes megoldás.Mindösze ennyit  találtam róla: MÁV Ikarus 260 , Gyártó: Ikarus , Gyártásban: 1986 , Darabszám: 1 , Legnagyobb sebesség: 66 km/h

 

kondis képe

Szerintem csak valami kísérleti darab lehet!Régebben láttam egy ilyet a neten valahol,de az két ikarusz volt összehegesztve!tényleg hasonlított egy villamosra!

milcsike

de nem lett sorozatgyártás.Főképp a merev tengelyelrendezés / forgóváz nélküli tengelyelrendezés/,valamint a futáspróbák alatt tapasztalt kedvezőtlen fékhatás mutatók végett.

Később visszaalakították busszá,majd a Szentes Volán állagába került vissza.

NofreT képe

Először azt hittem, hogy kamu kép, de nem. Egy db készült ebből: http://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADnaut%C3%B3busz dátum: 1986 2001-ben is jelent meg cikk: http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20010329sinbuszokat.html és egy régi: A "szürke villámnak" vagy "konzervdoboznak" is becézett ősöreg sínbusz a határmenti térség legendás, szimbolikus vasúti járműve: mind a szabadkai születésű Kosztolányi Dezső, mind a szegedi születésű Juhász Gyula első, emlékezetes, gyerekkori útja a másik városba vezetett, ugyanezen a vasúti vonalon. http://www.origo.hu/programajanlo/blog/20081010-kulturat-csempesz-az-ezustnyil-szeged-es-szabadka-kozott.html

Nofre

leguan képe

Valójában csak érdekesség szerintem. És logikailag nem tudom hova tenni, hgy miért egy busz került sinre?

Mennyiből lenne jobb mint egy villamos? Vagy miben más?

 

Szóval csak egy érdekes ötlet.

Némi túlzással hasonló lehetne mint a tengeralattjárón a vitorlaárbóc

 

üdv.: oldtimer