Skoda 110 L


Skoda 110 L

Első négyütemű autóm volt. Az enyém 1976-os kiadás volt, tehát már nem pont így nézett ki. Viszont nagyon pörgős motorja volt, jobban ment mint az utána lévő 120-asok. Az L jelölés a "luxus" verzió volt:letekerhető hátsó ablak, dönthető első ülés,szebb műszerfal,újabbakon könyöklő meg ilyenek. Mai szemmel ezek nevetségesen hangzanak.

A 110-sem mai is megy, neten is fent van.Valóban 10- és 70 ezer km. között 100 méteren megverte a ladákat, igen pörgös motorja van.Emlékszem,hogy három felnőtt két nagyobb gyerekkel alapgázon 90 km/h-s sebességgel ment. Amit írtak és ki is próbáltam: valóban a 98-as oktánszámú b enzin a legjobb hozzá, imádja is. A 95-el csak szó szerint battyog.Kicsit jobban vigyáztam mindenre, mai napig használom, de a váltója pl. olyan mint a vaj.Veri a motorolajat rendesen, télen meg 10 percig nem tér magához. De flottul indul, már nagyon -nagyon kevés van belőle MO-n, ezért aztán mindenki ismer a környéken/ mármint az autót/.Szóval 36 évesen-veterán vizsgával a háta mögött- még mindíg szépen,lazán lehet menni vele.Nem a mai fiataloknak való, az tuti-de nem is kellene nekik, azt gondolom.

Az lehet, hogy mai szemmel nevetséges,viszont '76-ban nem volt annyi kütyü, amivel hangzatossá tehették volna a felszereltségi listát.Bár a műszertábla fényerejét lehetett szabályozni az alap S 100-asban is, de a villanyablak és tükör,ABS ... még a "kanyarban" sem voltak.Egyébként nem is volt rosszul beállítva az az állíthatatlan támla.Még így is a Dacia után a második legkényelmesebb keleti autó a Skoda.Ja! Viszont a maiakban nem alakítható fekhellyé az ülés....!!!

És még egy hivatalos adat:Max.olajfogyasztás:0.8 liter/1000 km.
De ezzel még ki is lehetett volna egyezni,ha ennek min.dupláját nem szórja el az olajteknőnél,a szelepfedélnél,és az AC pumpánál.Vagy talán ezekre már nem emlékeznek a kedves tulajdonosok?

Skoda


110