Orion HS-40 hangszórós vitafórum!!!


Sziasztok!

 

Itt lehet a HS-40 és stb Magyar hangsugárzókról vitázni.

Remélem megfelel ez a felület ennek a célnak, és remélhetőleg nem a képek alá kerül ismét a sok sok értelmetlen vita stb... itt lehet úgy ahogyan a csövön kifér!!!

 

Atesz

hello! én nem vitatkozni akarok,csak nem tudom elviselni,amikor valaki a tudatlansága,és egoizmusa miatt nem veszi tudomásul,hogy akkoriban a hs 40 volt az etalon hangfal a belföldi piacon!! ára 10-ed része volt a spendor bc1-nek,és a hangképe hasonlo volt!!! tuning nélkül!! azzal az isophonnal,amit annyira lehuztatok itt a fórumon!!

Ha annyira hasonló lett volna a hangképe, akkor nem 10 az 1-hez lett volna a szeánsz eredménye.

Le is írták részletesen a hibáit.

Általános felhasználásra biztos használható, de komolyabb hangminőségre nem alkalmas, ugyan úgy mint a legtöbb kommersz társa.

Akkoriban ennyit tudott kihozni belőle a Magyar ipar.

Nyugatabra sokkal többet kihoztak a hasonló hangszóró készletekből, de ott meg volt hozzá a háttér, meg a technika is.

Csak azt nem értem mit kell ezen rágódni 40-év után is?

Teljesen értelmetlen szerintem.

Szép korszak volt (már akinek) ennyi:)

panblue képe

Üdv!

Atesz ez jó ötlet volt!Indulhat  a menet :)))

És ezennel Oldretroval kell egyetértenem,rég volt,elmúlt,felejteni

tudni kell.

Isophon magas: nem arról van szó hogy "magasabbra ment" hanem arról

hogy kiemelt egy olyan frekinél (kb 12-14k körül de erre nem emlékszem pontosan) amit úgy érzékel a füled mintha milyen jól,"cinesen" szólna.

Magyarul csal, de nem szól jobban.

panblue

Remélhetőleg itt be is fejeződik a történet.

Orion HS 40

A HS 40 határozottan nyíltabban szólt a BC 1-nél - és ezen nem   valamiféle középhang-kiemelést értünk (szerk: a hangsugárzó átvitele erősen magasba húz, és középtartományban legalább 5-6dB kiemelése van). A hangkép mindkét irányban - jobbra-balra és előre-hátra - kiterjedéssel bírt, kellemes volt hallgatni. (Egyik vendégünk még jobbnak is találta a Spendornál! Az árarány egy a tízhez!) Ami a mély és magashangokat illeti, megvolt közöttük az összhang, bár az első, igen bíztató impressziók után (s az egyre differenciáltabb műsoranyagon) elő-előbukkantak az Orion jellegzetes hibái.

Mindenekelőtt: ennek sincs igazi basszusa. A legalsó hangok gyengék, s ha mégis megszólalnak, kissé "huppognak", nincsenek eléggé megfogva. Sőt, a fölöttük fekvő oktávoknak sincs igazi tartásuk, a házi "koncertterem" így nélkülözi a kellő térfogatot. (Ez az a tartomány, amelyben a Spendor igen erős, sőt, túlhangsúlyozott - lehet, hogy ebből fakad a visszafogottsága.) A magashangok egy kicsit grízesek, feljebb pedig már elfogynak. Az Orion emiatt egy kicsit érdesen szól, különösen a BC 1 mellett. Az összképe azonban bíztató.

 

Visszatérve az ár és a minőség harmóniájára, tény, hogy mi eddig
egyetlen hazai készülékre sem mondtuk rá az áment, csak az egyetlen,
öt évvel ezelőtti Orion HS 40-es hangdobozra. Ennek is az volt a
legfontosabb műszaki paramétere, hogy nem került többe 1600 forintnál.

 

 

 

HS 280 - HS 40

 

A különbség igen nagy. Az új doboznak változatlanul jobb a csinn-bummja, már amennyiben egyáltalán jónak nevezhetjük ezt az erősen torz hangképet. A régi doboz ehelyett egy sokkal magasabb tartományban torzít, de ez elviselhetőbb; alul kevés a mélye, a hangja gyakran "kiürül", elvész - és mégis, sokkal nyíltabb, természetesebb, levegősebb. Az emberi hangot pedig lényegesen tisztábban tolmácsolja. Ha valaki amúgy istenigazában meg akarja bőgetni a kazettás magnóját, boldogabb lesz a HS 280-assal, ha viszont ragaszkodik hozzá, hogy a zenének legalább egy részére ráfoghassa, hogy az "természethű", akkor még mindig jobb, ha megmarad a régi modellnél.

 

 

HS 500 - HS 40

Az est legszorosabb mérkőzése, igazságos pontosztozkodással (3,5-3,5). Nem azért, mintha nem lett volna különbség a két doboz között, nem! - inkább azért, mert itt mást sem hallottunk, csak különbségeket. Ez a két típus a szó szoros értelmében majmot csinál egymásból: amit az egyik rosszul csinál, azt a másik tüstént parodizálni kezdi. Az 500-as hangképe groteszk: a csinn is elsöprő, a bumm is elsöprő, elsöprőbb, mint a HS 280-asról - de ezeken kívül szinte nem is hallani mást. Három dolog hiányzik a hangképből: a legalja, a közepe és a legteteje. És a közepe, amennyi mégis van, teljesen zavaros.

 

Viszont a HS 40-es meg ehhez képest aggasztóan vérszegény, erőtlen, dinamikátlan. Míg az előző tesztben egy kicsit mindig az a doboz volt a jobbik, amelyikre éppen átkapcsoltunk - itt, sajnos, inkább azt éreztük jobbnak, amelyikről éppen elkapcsoltunk.
Legénységünk soraiban ezért nagy volt a morgás: némelyek a legszebb reményeiket látták elhervadni. Az egyik hangkép bántóan szegényes volt, a másik bántóan természetellenes - legalábbis egymáshoz   viszonyítva.

dollerakos képe

Ezt a doboz-párt kétféle hangváltóval gyártották, először egy kis alu-lapra szerelt tekecs és elkó (!) volt a hangváltó, a tekercs 120 uH - a mélyekkel sorban, az elkó 10 uF - a magasakkal volt sorban. Ennek a verziónak a hangminősége számomra az elfogadhatatlant súrolta: sivító magasak, kellemetlen közép és még sorolhatnám... Aztán kihoztak egy olyan verziót, ahol már a hangváltó nyomtatott áramköri lapon volt: a mélyek soros tekecsének az értékét megnövelték 470 uH-re, a magasak előtt megmaradt ugyan a 10 uF elkó, de már a magasak kaptak egy 120-130 uH tekercset. - Ez a változat már sokkal hallgathatóbb volt, annyira, hogy már majdnem jó volt (legalábbis szerintem), bár a sivító magasak és a kellemetlen közép még jól észlelhetően volt. Ezek után én szórakoztam sokszor és sokat a hangváltóval, amelyről itt, az Orion HS 40 topicban bőven lehet olvasni, 7-en (akikről tudok) rendelkeznek az ott taglalt verzióval és ahogy tudom, elégedettek vele. Bár most már egy még újabb verziót találtam ki, amellyel még jobb, természetesebb, élethűbb lett a hangminőség. Ugyanakkor azt is bevallom, volt egy valaki, aki az eredeti, nyomtatott áramköri lapra szerelt verziót a saját zenéin mégiscsak jobbnak hallotta, de amikor az én teszt-zenéimet hallgattuk, azt mondta, hogy az én hangváltómmal egyenletesebb, természetesebb. Természetesen sose felejtsük el, hogy ezek szubjektív tesztek, meghallgatások, de nekem (és remélhetőleg több mindenkinek, aki hallotta) így, ezzel a módosított hangváltóval tetszenek ezek a dobozok.

 

http://www.retronom.hu/files/dollerakos/DSCF3744.JPG

Ezt is a végtelenségig lehet nyújtani, húzni, mint a rétest, mert megfelelő kontroll és hozzáértés nélkül mindig az éppen aktuális verzió fog tetszeni, "amellyel még jobb, természetesebb, élethűbb lesz a hangminőség" és természetesen minden változtatás után csak egyre jobb lesz... És így tovább a végtelenségig, vagy addig, míg vissza nem tér az eredeti állapothoz.

 

A váltón kívül egy sor más baja van a hangsugárzónak, érdemes lenne észrevenni, hogy RLC alkatrészek cserélgetésével nem lehet minden bajt megszüntetni.

dollerakos képe

Abszolút egyetértek mindenben, csak egy kis apróság: egyik eredeti verzióhoz sem szándékozom visszatérni..... :--)))

 

Mostanában épp kicsit keresgélek olyan hangdobozokat, amelyek elérik a módosított HS 40-esek által nyújtot hangélményt vagy inkább kicsit túlmennek azon, és az áruk sem lényegesen magasabb, de még nem találtam.... - Ha valaki tud ilyet, kérem, jelezze mindenképp, bár most még csak inkább tájékozódom, minden érdekel.

Azért én tisztelem az igyekezetet nagyon, és örülök, hogy van, aki foglalkozik ezzel is. :)

Kékedi Levente képe

Én úgy érzem, hogy kb. a HS 40-es témája ki is merült ennyiben, kb. mindent elmondtak az előttem szólók, nincs mit szépíteni a dolgon, ez van. Egy idejétmúlt, hallgathatatlan hangsugárzó. Talán a "mindegy milyen, csak szóljon valami" alapon jó egyeseknek gyári állapotában, de "jónak" így, abban az állapotában nem lehet tartani.

 

A HFM-re visszatérve, akárhányszor olvastam át azokat a részeket, mindenütt csak a HS 40-es hibáit taglalták, annak ellenére, hogy tényleg nem tesztelték behatóbb szinteken. Az, hogy megemlítettek egy-két pozitívumot, az csak azért volt, mert az akkori borzalmas felhozatalból ez volt a "kisebbik rossz", ez meg csak a hazai termékek színvonalát minősíti. Hát hol voltak a mi cuccaink küldöldi cuccokhoz képest? Sehol.

 

 

Még egy apróság. Hogy lehet egyáltalán azonos súlycsoportba rakni a HS 40-est a Spendorral, ami még azt a gyalázatos HS 500-ast sem tudta megverni a HFM szerint? :-D Az a HS 500-as azzal a "fehér" membrános torzítós aranyos kis középpel, meg a többi jól ismert hibáival gyakorlatilag egy vicc volt, és még saját maguk, Darvas csapata sem tudta jobbnak mondani a HS 40-est ettől. Akkor el lehet gondolkozni, hogy valójában milyen is ez a HS 40-es...... :D

Olyan ez, mint nagyjából az összes magyar kétutas hangsugárzó abból a korszakból. Egyszerű volt, viszonylag olcsó, és mivel kevesebb lehetőség volt az elrontásra, a végeremény is jobb lett.

Kékedi Levente képe

Ez így igaz, de azért csak sikerült kitalálniuk, hogy hozzák ki a 2 utasból a lehető legrosszabbat. :))) Pl. megduplázták az isophonokat a HS 40-esben, holott még egy is sok volt belőle.....:) A dobozának arányairól meg még nem beszéltünk...... :)

Nehogy mar nekem olyanok szidjak itt a HS 40t akik nem is ismerik! Nekem a kesöbbi változat van amelyben dollerakos leírta, hogy panelen van az elektronika. Jonak hallottam a hangjat de probakeppen egy müszeresz haver atalakitotta dollerakos leirasa szerint és még jobb lett! A savszelek megjöttek a magasak kititsztultak. A 150000es YAMAHAkat ugy lealazta, hogy mar nem is kellenek!!!

Atesz képe

Szia:).... látom most regisztráltál:)

 

Ismerős az írási stílusod:)

 

Igen, Ákos megvariálta és egész jó lett, én hallottam olyat ami át lett alakítva, volt különbség nem is kicsi. A többi szubjektív dolog...kinek ez kinek az.. Az alap dolgok nem változnak, a Hsz szerelése ugyan olyan mint előtte, tehát a hibái eredőek, de ettől lehetnek tetszetősek?.....

A lényeg, hogy neked tetszik..nekem is tetszett a mod olt 40 es..... de hasonlítva nekem más a véleményem, ez is szubjektíve egyénfüggő....

 

Atesz

panblue képe

Üdv Atesz!

Átlátsz a szitán :)))))))))))))) A tag hiába írt be új név alatt,az ékezet nélküli

írás hamar lebuktatta,mondhatnám rögtön :)))

Ez inkább sajnálatra méltó mint hogy egyáltalán foglalkozzunk vele...

Pfúj hova fajul egy hitvány doboz semmirevaló vitája... :)

Bizonygassa csak hogy jó és hallgassa sokáig.

Ámen.

panblue

Mi bajotok van?! Most irok ide elöször, nincs masik nevem. Nemet billentyüzetem van ennyi.

Atesz képe

A külföldi billentyűt már írtad valakinek;-)

 

Ez van.....

 

Atesz

Kékedi Levente képe

:-D Tényleg ismerős a stílus, a külföldi billenytyűzetes problémával meg mintha már találkoztam volna.........egész pontosan tegnap. :)

 

No nem baj, nem ez a lényeg, hanem maga a hangsugárzó. Már nincs mit tovább ragozni rajta, vagy elfogadja az ember a hibáival együtt, vagy megpróbál javítani rajta, ahogy azt tette Ákos is. Én sem fogadtam el a HS 500-asom hibáit, és inkább magam is helyretettem a problémákat ott, ahol kellett. (már csak a mérések vannak hátra, remélem azokon is megfelel majd) De persze ettől is csak részben oldódnak meg a problémák, a továbbiak pl. a hangszóróknál keresendők. El kell fogadni ezeket olyannak, amilyenek, és tisztában kell lenni, hogy hol a helyük.

 

Atesz képe

Atesz képe

Köszönöm az adatlapot neked:)

 

Elég részletes elemzésnek vetetted alá mint látom.....

 

Már a véleményed meg sem kérdezem, mivel feltételezhető:)

 

Atesz

Ez elég régi mérés, egy betűt sikerült is elgépelni. Végülis elviselhető kategória, ha jól használják.

Atesz képe

A HS-40 et ki lehet igazítani, hogy a lehetőségekhez mérten jobban teljesítsen, de ettől még a magas nem süllyesztett ami alapvetően szükséges és ezt tetézi, hogy kettő is van belőle.

A mély-közepek kivezetőszálai hamar elhaláloznak, nem ismeretlenek a szerelési hiányosságai anyagminőség ragasztó stb. Összességében nagyon sok munkája van Ákosnak benne, és természetesen klasszisokkal jobb mint az eredeti, mivel nekem is volt szerencsém a kontra b verzióhoz.

Nem szabad ennyire kötni azt a bizonyos ebet a karóhoz.

A Yamaha NS-1000 pl egy ettől a szinttől eléggé messze álló példa arra, hogy kevés az Orion. Ezt csupán a 150000 res Yamahára reagáltam.

 

Nem szabad egyből bezárkózni, sok falat ki kell próbálni, és mi fontosabb, ismerni kell a hangszórók adatait, azaz milyen véleménnyel vannak az ehhez értő emberek a műszaki tulajdonságait illetően.

 

Egyik angol és amerikai illetve német hangfal sem úgy lett világhíres, hogy hibás olcsó szórókkal pakolták tele őket.

 

Nem hinném, hogy pont olyan helyzetben vagyunk, ezzel a szerény minőségű szórókkal szerelt fallal kapcsolatban, hogy akár lehúzhassuk a keresztvizet egy felső kategóriás kiváló hangszórókkal szerelt falról a HS-40 javára...... Ez ostobaság! Fogadjuk el a hibáit, építsük át a váltót ahogyan Ákos tette és ennyi, azt tudja amit, attól egy centtel sem többet mint amit a hangszórók lehetőségként felkínálnak!

 

PACE!!!

 

Atesz

En bekeben maradok. De nalam nagyon sok hangfal jart mar es egyik sem gyözött meg. Maradok a HS 40nel, hogy mar ilyen jo lett az elektronika modositasaval. Hogy milyenek a hangszorok es a szerelestechnika? Engem nem is erdekel. Csak a hangja erdekel! Komolyzenet és jazzt hallgatok. Sokkal dragabbert tudnek jobb hangot keresni ami nekem is tetszene.

Atesz képe

Amen!

ez a lényeg!! olcsó pénzért elfogadható hang!!mai kinálatból mutassan valaki 100000ft alatt valamit,ami jobban szól!!

Jmlab Olymp. 100 alatt van, ha meghallod azonnal nem kell más.

Egyszer kell megvenni, és életed végéig nem kell más.

Tapasztalat:)

Nem egy csúcs kategória, de ezeken tényleg minden műfaj megtalálja a hangját, akár csövesen, akár tranyóson.

 

dollerakos képe

Én is feltettem azt a kérdést korábban, hogy milyen nem ezoterikus árú, de jó hangdobozkat találhatnék, amelyek a HS 40-esnél jobbak vagy nem rosszabbak...

 

Két JM-Lab-ot ismerek, a 920-ast és a 926-ost. A 920-as nagyon klassz, dinamikus, de a magasaival problémáim vannak, nem tetszik velük a csembaló. A 926-os muzikális, alapvetően szép hang, de valahogy nincs teste a hangjának, azzal se cserélném le a HS 40-eseket. Kicsit szkeptikus vagyok a még a 926-osnál is kisebb Olymp-pal kapcsolatban (ha jól látom), nem ismerem, esetleg meg lehetne valahol hallgatni van valakinek ilyenje?

 

Ami mostanában van kilátásban: egy CAV DP-880-as, azt már hallottam futólag és tetszett (bár igen, tudom, kínai, de akkor is...... :--)))

 

A többi kis angol és egyéb dobozt köszönöm, nem, volt belőlük jónéhány, pont azokat "selejeteztem ki"... :--))))

Atesz képe

Szia Ákos!

 

És melyik kékvérűt selejtezted ki?

 

Mondjuk én az USA AR felé húzok...sajnos "utólag késő bánat" megváltam a Redbox októl, annál szebbet még nem hallottam, és persze ez az én kis szubjektív véleményem, még Panblue is tudja...azt a falat nagyon szerettem, még ő is hallotta. Neki az tetszett a legjobban...nem hiába...

 

Ha látok egy jó 18 ast az AR ből akkor beszerzem, avagy egy picivel nagyobbat, még nem tudom, meglátom mi jön....

 

Atesz

dollerakos képe

Szia Atesz!

 

A lista: Mission M30i, Mission... (már nem tudom, kb. Heybrook HB1 méretű volt), Tannoy M1, Heybrook HB1, JPW Sonata, JPW AP2, Epicure (nem tudom, 2 utas volt és a hátulján volt egy poti, amellyel a magasat lehetett állítani - ez volt a leggyengébb).

 

Az AR-eket nem ismerem, de már hallottam másoktól is, hogy érdemes rájuk odafigyelni.

 

HS 40 méretnél lényegesen kisebb dobozban sem nagyon hiszek..

Atesz képe

hmmm

Ezek szerint a melegebb hangú falakat nem szereted...

Mondjuk valós, hogy az angolokat én is kiszórtam, persze tisztelet a kivételnek... ;-)

 

Az EPI az USA....

 

Az AR re igen.... ajánlom figyelmedbe, főleg a régi Epicure magassal szerelteket..... 4-17-18- redbox..., a 4 es az már nagyobb darab....

 

Atesz

dollerakos képe

Nem is az, hogy meleg hangú hangfalat nem, mert pl. a HB1 sokmindennek mondható, csak épp nem meleg tónusú... Pl. a Tannoy olyan semmilyen volt. A Missionok közül a picike (M30i) basszusban huhogott (ami érthető is). A nagyobb Mission pedig loudness-es volt. A JPW-k zavaróan sávhatároltak voltak. Az Epicure pedig egyszerűen rossz volt, igaz, most, hogy írtad, a magassugárzója kifejezetten jól szólt, az most beugrott, de az összkép (összhangkép) teljesen rossz volt, érzéketlen (ez a kisebbik baj), hanem csúnya, színezett volt a hangja; emlékszem, a mélye direktbe volt bekötve és a mágnes négyszögletes volt. Nem álltam meg, hogy bele ne tegyek egy 0,6 mH tekercset, akkor jobb lett, de a jótól még mindig messze volt.

Atesz képe

Igen, a JPW ből melyik volt?

Nekem a Sonata úgy 7 éve..jött és ment.... említésre nem méltó...

 

Az EPI titka, hogy gyári legyen! Ám lehet, hogy már bele buheráltak a tiedbe, még az én oszlopomba is van váltó, azaz 1 tekercs és egy párhuzamos kondi, illetőleg a magasnál egy 6.3 mas.

A magasa igen szépen szól!

 

Valójában elég nehéz kiválasztani az ízlésnek s fülnek a kedvezőt, mivel írtad, hogy foglalkozol zenéléssel, feltételezhető, hogy a szárazabb azaz kicsit ridegebb hangú falakat szereted.....

Persze tévedhetek, de a zongora egy átlagos lágy festettebb hangú falon nem jó:)

 

Én most szívok a kis Heco val, szét kéne szedni, kicserélni a kondikat.....még gyári viaszpecsétes, fáj a szívem..de bontani kell 40 az 40 év!

 

Majd privátban elmesélem mit szenvedtem a KLH val:(

 

Atesz

 

dollerakos képe

A JPW-ből kettő is volt, a Sonata és az AP2. A Sonatát sok angol magazin is sztárolta. Az Epi szerintem gyárilag sem volt valami nagy szám, nem tűnt buheráltnak.

 

Nem, a száraz, rideg hangzást éppúgy nem szeretem, mint a mosott vagy loudness-es hangzást sem.. Tulajdonképpen mindig egy jó kompromisszumra törekszem: azt a kellemes, egészséges telt hangzást szeretném mindig hallani, amit általában élő koncertek alkalmával is szoktam. A kompromisszumot úgy értem, hogy a hangdoboz ne tegyen hozzá, ami nem oda való és ne vegyen el abból, ami viszont oda való. - Nos, ez a legnehezebb. A vesszőparipám a vonóshangzás - ha az nem jó, részemről már megette a fene az egészet és szerintem ez a legnehezebb. A zongora sem egyszerű, egy színezett hangú doboz nagyon el tudja rondítani a zongorahangot. Az énekhang és a beszédhang sem egyszerű "műfaj" és még sorolhatnám... Úgy gondolom, még inkább jobb egy sávhatároltabb hang (persze, csak bizonyos mértékig!), amely nem színezi meg a hangot, mint egy becsapós hangkarakter, amely lehet, hogy ezen vagy azon a műfajon még jó is lehet, de hosszabb távon mégiscsak becsapós marad. Pl. számomra egy hangdoboznak egy átlagos erősítővel, egy átlagos tunerrel élvezhetően kell, hogy szóljanak nemcsak a kedvenc felvételeim, hanem mondjuk az agyonkomprimált Bartók Rádió is...

Atesz képe

Tetszik a hozzáállás:)

Azt hiszem mind ezt keressük akik foglalkoznak avagy foglalkoztak zenével:)

Egy igazi ortodox audiofiles is ezen az úton jár..több kevesebb sikerrel..

 

Atesz

dollerakos képe

Köszi, persze, nagyon messze vagyok az ortodox audiofilesektől, hanem inkább azon vagyok és az egy tényleg jó meccs a számomra, hogy kevés pénzből mégis hogyan lehet viszonylag jó hangot kivariálni. Úgy könnyű, ha sok pénzből sikerül jó hangot kihozni, már aki megteheti, de ha sok pénzem is lenne, tuti, hogy nem arra költeném.... Sajnos nincs módom és időm sokféle hangdobozt meghallgatni, de azért igyekszem és jó párat már sikerült; ha már itt tartunk, pl. az Epos M12 és az M15 tényleg tetszik, M12-est vehettem volna korábban 80-ért, de sajnos elmarháskodtam, viszont azért azok se tökéletesek, igaz, nagyon muzikális hangúak, de teltségben mégsem az igaziak.

 

Meg lehet róni azért is, hogy igazából 95 %-ban klasszikus zenét hallgatok, a maradék 5 % a dzsessz és ezekkel tesztelek - az ilyen zenéket szeretem, pop-rock és egyéb egyáltalán nem... Mellesleg szerintem épphogy akusztikus zenén lehet a legjobban megállapítani, hogy valójában milyen is egy hangrendszer. Ha tudok, legalább kéthetente egyszer elmegyek élő zenei koncertre és nagyon fülelek.

Atesz képe

Nos nálam is a classic és a jaaz, illetőleg az elvontabb szintetikus...yello és a kraftwerk.... kelta zene, Mike Oldfield Loreena McKennitt....Valójában a kedvenc hangszereim hárfa, brácsa, cselló, zongora, klarinét....

Ezeknek a hangja a jó néhány állami operaház látogatásom alatt berögződött. Ami foglalkoztat a csöves technika. Van egy pár saját modifikációm is. A Zsoltnál van is egy előfokom. Most épp egy jobb RIAA építését tervezem, ami természetesen elektroncsöves lenne, építettem egyet, de nem tetszett a hangja, ezért elbontottam.

Atesz

Atesz képe

A 2 utas angolok: HB-1, Kef, Wharfedale, Celestion és USA falak bármelyike pl AR, KLH, Epicure esetleg a német Canton Fonum, Heco, Magnat Quadrall stb stb.... 50 körül már egész elfogadható darabokat kapni!

 

Használtan már 30-40 körül van jobb! Nagyon lementek az árak, nézz csak körbe!

 

Komolyabb szerelésű szórók, minőségi alkatrészek...egyenlő: nagyobb lehetőség a komolyabb hanghoz!

 

100 ért már azért elég ütős falak vannak pl B&W, Tannoy, Sonus Faber..... Infinity Kappa kisebb szériák, pl 90 ért volt Faber a v.erán

 

Ahogyan Oldretro Laci is írta..PL az Olymp is kapható, kedvezőbb árban:)

 

 

Atesz

veroka képe

Ne felejtsétek el, hogy a szoba akusztikája mit képes művelni. Nálam a Canton Fonum-ok (valamelyik kisebb, talán 50-es) gyalázatosan kevesek voltak mind mélyben, mind magasban, állványon, sarokban, polcon, bárhol. Ugyanazok a dobozok egy barátomnál szintén Vidi 6383S erősítővel (a próba kedvéért) csodaszépen muzsikáltak. A különbség pedig csak a helységben kereshető. Azóta is azokat hallgatja, de valami Harman-Kardon erőlködővel.

 

Ezek után nem csodálkozom, hogy ekkora vita van a jobb doboz-roszabb doboz témában. Valójában csak süketszobában lehetne eldönteni hogy melyik a jobb, az összes efölötti kifejezés felesleges, szubjektív. A tiszta, részletező, muzikális, teres stb. jelzők pedig egyszerűen megfoghatatlanok. Anno Darvasék sokat tettek azért, hogy azóta is így jellemezzük a konzervzenét, pedig színtiszta marketing semmi több.

Hiszen egyébként nem lehetne eladni 200e forintért kábelégető-bejárató berendezést... (LINK)

 

A Magnatnak csak a neve jó, szerintem nem sokkal jobbak a korabeli Vidi-Orion vonalnál. Picit egészségesebbek, de ugyanolyan kommersz tömegtermékek. Nem adnék 50-et egyikért sem.

 

Amit én is megvennék 100-ért az a B&W (bármikor), Sonus, vagy a Kappa. Olymphoz még nem volt szerencsém, erről nem tudok véleményt mondani.

Atesz képe

Szia!

 

Nos valóban, elég helységfüggő.

 

Ugyan akkor a Magnat régi szériái nagyon jók, Bull, Ribbon stb az újabbak....azt ne említsük valóban.

 

Nálam is volt olyan fal amit haverom ki akart dobni és itt nálam mert megmentettem a "szétszedéstől" nagyon kellemes csalódást okozott az egykori gazdájának is!

 

Természetesen a nagyobb Magnatok kerülnek 50 be, de a kisebb Infinity és B&W az éppen belefér, avagy ezt meghaladja a használt árukban.

 

Az a kábelégetés jópofa dolog.. :D

 

Az alapkérdés az, hogy mi az ami jobb a rossz anyag és gyártástechnológiájú hangszórókkal szerelt hangfalnál....

Véleményem szerint a következő..... majdnem minden amire odafigyeltek a tervezésnél és kivitelezésnél. A többi valóban süketszoba.... ;-)

 

Atesz

 

 

 

 

:-) Egyik rosszabb, mint a másik.

 

Főleg a CAV DP-880.  De ha valakinek a loudness az álma... :D

 

A JMLab 708 is elég kétséges egy állatfaj, minden hangszóró indokolatlanul rezonál, és erősítő legyen a talpán, ami elviseli, illetve kiszolgálja a 85-6dB@1W-ot. Talán csak a HFM választása miatt ilyen keresett.

 

Quadral-Magnat. :-) Többségük tényleg mosolyogtató. Még néhány VT mellett is. De vannak kivételek.

Atesz képe

Szia:)

 

Nekem régebben az 502 es bull volt meg.... nekem tetszett, igaz, az ismerősömnek nem tetszett mert "nem ment elég mélyre" szerintem elfogadható volt....

 

Quadrall ból egy Merin em volt és a "házimozis qunitas 500 as" ez már nekem nagyon dübörgős volt......mozira mondjuk jó....zenére nem:)

 

Most a régi Heco 3302 est kéne szétkapnom és átkondizzam, 40 éves már szegényke...

 

Atesz

dollerakos képe

Micsodaaaa??? Komolyan??? Még jó, hogy mondod, mert tényleg csak futólag hallottam a CAV-ot. A loudness valóban becsapós. Na, már nem is érdekel annyira... De azért majd összehalgatom a HS 40-esekkel.

 

Írj már te is egy-két jó konkrét típust! Most már főleg a te véleményedre lennék kíváncsi! :--)))

Amikor régebben megmérték, eléggé mozis hatást keltett a CAV, fent is, lent is kiemelt. Annak ellenére, hogy a magashangszóró nagynevű Audax.

 

Az én véleményem nem reális, úgyis mindegyikbe belepiszkálnék. És nem zavar a kicsit korlátozott(abb) mélytartomány sem.

Ráadásul többnyire azzal futok össze, amit javítok is.

Ami szimpatikus, azok pl. az AN hangsugárzók Vifa, vagy SEAS alapon. Az árukat persze nem tudom. :)

dollerakos képe

Azt elhiszem! - Az AN tényleg! Vass-Andrási Gyuri bácsinál hallottam olyat és nagyon tetszett! De az ára nem egy kiló liszté... :--)) Valahol van valami KIT-leírásom az egyik AN-ről, de árban már akkor is valami 170e körül volt...

Annyit nem ér. Semmi különös nincs benne.

panblue képe

Üdv!

Én ezt már mióta mondtam :))))))))) De mindig átsiklott rajta mindenki.

A "lehallgató" helyiség nagyban befolyásolja a hangzást.

Angolokat bevédeném,pl. "kicsiben" a Wharfedale Modus One kis 2 utasa nagyon tisztán,levegősen,elegendő basszussal ,középpel,és kristálytiszta magas hangzással büszkélkedhet :)

Canton Fonum-om volt,a 3 utas 400-as.Sok mély,szép magas de gyengécske középsáv jellemezte.Összességében ennek ellenére nem volt rossz.

panblue

dollerakos képe

Rettentően fontos az akusztika! Sokan nem is gondolják és/vagy nincs rá módjuk hogy a megfelelő akusztikai körülményeket megteremtsék a zenehallgatáshoz. Speciel én a nagyobb, nem zsúfolt, de minél csillapítottabb tereket szeretem, ahol sok a szőnyeg és a függöny és nem okoz problémát a 3 m-es szabályos háromszög sztereókép megvalósítása; ezért minimum egy 4 x 4 m-es szoba már jó lehet, ahol a dobozokat elég messze el lehet húzni a faltól. Ja és hangfalállvány szerintem kötelező (az állódobozoknál nem, de talp azoknak is szükséges.)

Akkor +1 Doller Akos mod felhasznalo...

 

Nalam is mar a Doller Akos fele modositott HS40 muszikal, es sokkal de sokkal jobb mint a gyari, modositattlan HS282/HS501. Feltem hogy a mely keves lesz nekem, mert en inkabb a konnyuzenet hallgatom, komolyzenet es jazzt csak nagyon ritkan. Emiatt nemi csillapitoanyag el lett tavolitva a dobozokbol, nekem igy nagyon bejott. A hangfalak nagyon szep allapotban vannak, igazandibol csak lakkozas kene neki mert az edereti kicsit mar kopott az evek folyaman, viszont a fa teljesen gyari, sima a felulet, nincs leverodes, a szovet is nagyon szep allapotban van. Nem volt olcso de itthon tetszett mindenkinek. Ja az enyemben dobozonkent csak 1 magas van bekotve, erdekes modon nem erzem hianyat hogy mindketto menjen. Orion SE260-al hajtom(hajtanam, de egyenlore az erosito beteg). 2x voltam meghallgatni a hangfalakat, masodszor kertem hogy a HS20-as (az is modositott volt) is legyen bekotve, kivancsi voltam milyen a kisebb testver. Szinte alig volt kulombseg a ket doboz kozott igy hallasra, ami volt az a basszus, ami tenyleg kevesebb volt a kistestvernel.

 

Azt hogy milyen lehet a HS40 mas (nem Orion) draga/olcso hangfalakhoz viszonyitva, nem tudom, a helyzet az hogy nem is nagyon erdekel. Nekem Orion kellett, es nem hiszem hogy a HS40-hez (plane a modositott) kepest barmelyik Orion jobb lenne. Foleg hogy mar elegge ritka hangfal, szamomra ez is ertek benne, hogy mar keves van belole.

Atesz képe

Szia:)

 

Üdvözöllek itt az oldalon köztünk:)

 

Jómagam is dicsértem Ákos munkáját, hallottam már A-B verziót is és teljesen más az eredeti és a modolt.

 

Furcsamód 3-4 napja volt egy pár 40 es 14.000 forintért a netten..... hamar lecsapott rá valaki. Ebből is látszik, hogy azért bármennyire ritka vannak még akik nem ismerik a ritka mivoltát, avagy lehet pont nem foglalkoztak vele?.....

Az SE-260 készüléked bakter kollégánál korrekt áron magas színvonalú javítással rendbe hozathatod.

 

További jó hi-fi zést:)

 

Atesz

Nem vagyok itt uj, csak mar regen irtam ide... :)))

Az erositot Akos preparalja, viszont asszem o kapcsolatban van az altalad emlitett urral.

Atesz képe

Szia..:D

 

Akkor bocsi...elnéztem.. de ettől függetlenül változatlan a mondandó...

A mod és javítás után az erősítő is képes lesz már arra amire tervezték!

 

Atesz

Koszi!

 

Egyepkent talan a 9-ik tulaj vagyok akinek van modolt HS40-e. Bar ez nem biztos, ossze kene irni ki hasznalja mar megelegedessel az Akos fele verziot.

:-) És attól jobb lenne?

Nahat, ilyen kerdesre nem lehet valaszolni erdemben. Kulomben csak ujabb vita lenne.

:-D

Pedig egyszerű eldöntendő kérdés volt. Vitára sehol semmi lehetőség.

Arrol van itt szo hogy jobb-e igy modositva. Akos a tobbi mod-felhasznalotol is pozitiv visszajelzest kapott, nekem szintugy bejott. Ettol meg nem hiszem hogy ez a legjobb hangfal a vilagon (nyilvan nem), de egy orion rajongonak ez orom. Es most oszinten, nem ez a lenyeg? :)

:D Kinek mi.

Hogy jobb-e, az nem derül ki. Annyi biztos, hogy más.

Latod, ezert nem szabad neked (meg masnak se) megmerni ezeket a hangfalakat, mert meg kiderulne hogy tenyleg szar. :)

Egycsapasra vegunk lenne nekunk Orion-rajongoknak.

És ha a rajongók pont azt keresik, ami nem stimmel? :) Akkor már csak a többi zavaró tényezőt kell eltávolítani a szeretett hibák mellől.

dollerakos képe

Minden lehet és az ellenkezője is. Sosem tagadtam, hogy ezeket a hangváltó-módosításokat fülre szoktam csinálni, csak arra ügyelek, hogy az impedancia-menet nehogy elmenjen rossz irányba...

dollerakos képe

Helló!

 

A Spendorra vonatkozóan... Én már legalább 15 éve szeretnék hallani végre egy Spendor BC1 párt, de még sosem nyílt rá alkalom. Komolyan, még egy meghallgatásra sem. Viszont sokat beszéltem olyanokkal, akiknek volt Spendor BC1-esük és sokan, sokféléket mondtak róla. Van róla rengeteg letöltött anyagom is, de nyilván, az a meghallgatást nem pótolja. Hogy milyen is a hangja: semmi más nem maradt (idáig) a számomra, mint a statisztika, azaz azok a vélemények, amelyeket olyanoktól hallottam, akiknek volt, de még így sem egyszerű a dolog.... Csak nagyon vázlatosan... Volt, aki szerint nem volt basszusa. Más szerint pedig épp az volt a gondja, hogy döngött a basszus. A magasait szinte mindenki kritizálta. Megint más szerint a középtartománya volt az erénye, megint más szerint épp a közepével volt baj. Valaki méltatta a beszédhangot, hogy az volt a legjobb, van, aki a térhatását emelte ki, van, aki épp azt tartotta a legrosszabbnak. A lényeg, hogy szerintem a BC1 páros sem volt éppen makulátlan, főleg a mai jobbakhoz viszonyítva és később a HFM-esek le is váltották, mint etalont és a Heybrook HB1-et (!!!) jelölték ki helyette. (Nekem a HB1 valójában sosem tetszett!) Az viszont tuti, hogy annak idején ezekbe a BC1-ekbe a tervezők sokminden anyagit és szellemit beleadtak, nagyon megcsinálták! :--)))) Ezért is szeretném már egyszer végre az életben hallani.........

Kékedi Levente képe

Spendor BC1-HB1

"Ezek után a HB1-et nyilván oda kell állítani a Spendor mellé. Oda
is állítottuk, habár nem egészen mellé, ugyanis a Spendor BC1 nem tűri a falak közelségét, legalább 1 méternyire el kell tolni a hátsó faltól, a Heybrook viszont "kisdoboz", szereti ott tudni maga mögött a falat, ha nem is szorosan, de úgy 20-30 centiméternyire. Vaktesztről egyébként sem lehetett szó, hiszen e két hangsugárzó annyira ellentétes karakterű, hogy azonnal felismeri őket az ember.
Summa summárum: a Spendor még mindig jobb - dehát végülis csaknem háromszor annyiba kerül, mint a HB1 (350 font a 140 ellenében). Viszont a HB1 megcsinálta azt, ami eddig még egyetlen bolti doboznak sem sikerült, nevezetesen: hiányérzetet tudott hagyni maga után!" Nem azért váltották le, mert rosszabbnak tartották, hanem, mert a HFM inkább az olcsóbb, nelérhetőbb készülékeket preferálta akkoriban.

dollerakos képe

Van tovább is, megtaláltam :--)))

 

A
Spendor mély, lágy, kissé definiálatlan mélyhangjai ugyan
kellemesebbek, és a sávszélei is jobban egyensúlyban vannak, viszont a
közép-magas regiszterben, s ennélfogva definícióban,
szólamtisztaságban fölényesen a Heybrook nyert, olyannyira, hogy úgy
éreztük: azért most már szükségünk volna egy megbízhatóbb etalonra...
És akkor még egy próba: mi történik, ha a Heybrookot a
faállványról áttesszük egy igazán jó fémállványra?! Nos: történik egy
és más! Erről majd bővebben értekezünk a Bemutatjuk rovat legvégén;
most csak annyit, hogy a poszterképen látható lábazat hatására a
Heybrook basszusa határozottabbá, definiáltabbá vált, a magastartomány
pedig veszített érdességéből. Azt mondhatnánk, hogy ha a Heybrook
(szubjektív!) frekvenciaátvitele egy 10 fok meredekséggel felfelé futó
egyenes, akkor a lábazat ezt a meredekséget 5 fokra redukálta.
Egyszersmind megnövekedett a zene dinamikája is. Amikor a dobozt
visszatettük a faállványra, a zene egy kissé... elhervadt, nincs rá
jobb kifejezés.

Aztán később, a Bemutatjuk-ból:

...Kétségtelen ugyan, hogy a Tönk
nálunk a Spendor alatt áll, a Talpat pedig elsősorban a Heybrookhoz,
tehát viszonylag drága típushoz szántuk. A Spendor sokat profitál a
fémállványból, a Heybrook pedig úgyszólván lelombozódik nélküle - mint
ezt a RAMOVILL szakemberei előtt is demonstráltuk. De még az olcsó
HS280.nak is jót tesz a "Talpra Orion" jelszó,.....

Kékedi Levente képe

Igen, néha előfordult, hogy maguk se tudták mi a jobb, de valószínűleg mindig ott volt az is, hogy a mérleg serpenyője az olcsóbb készülékek felé billent a vásárlók pénztárcája miatt. :-)

dollerakos képe

Egyértelműen. Már épp ideje volt akkor, hogy valamit tényleg találjanak, ami azért nagyjából jó is vagy inkább lényegesen jobb, mint az akkori bolti kínálat és nem ezoterikus az ára..

Nem a Heybrook HB1-re váltották le a korábbi Spendor BC1 etalont a HFM-ben, hanem a JM LAB Olymp 708 K2-re (kb. 1991 őszén). A Heybrook HB1 az "elérhető árú" kategóriában a korábbi Orion HS280-at váltotta le.

Adtak vele egy nagy pofont.. :)

Atesz képe

Sziasztok!

 

Örülök, hogy elkezdődőtt, mindent bele:)

 

 

Atesz

dollerakos képe

Üdv!

 

Én pedig már kissé kezdtem félni, hogy leb.....ás lesz a vége, mert utoljára épp nem is magyar hangfalakról dumálgattunk.... :--))))) (De már tényleg be is fejeztük a BC1-et és a HB1-et..)

Atesz képe

Szia:)

 

A BC-1 a szentkirályiban volt tesztelve, nekem határozottan az a gondolatom, hogy középben kicsit forszíroz, a magas és mély az szvsz rendben van...

 

A HB-1 nekem kevesebbnek bizonyult az AR-redbox II nél... a sztereo térleképzése kevesebb volt.

 

Most épp kínlódok egy KLH 317 el, sajnos a magas hsz elfáradt.....

Illetőleg ma jött egy Heco P3302 es, még a befülelésen vagyok, azt a tuheles csatit biztos kiebrudalom belőle. Még gyári viaszpecsétes az egyik csavar, mindkét falon, ezért fáj a szívem de bontanom kell:(

 

Az Epicure Towert kicsit renoválnom kell, sajnos megsérült a doboza, vizes volt a kezem kicsúszott és egy földön lévő fa kulacs szája beszakította:(...az oldalfalat:(......   mikor mondom már akkor fáj a szívem..... ebből nincs több!!!

 

Atesz

 

 

 

 

én is egy hs 40 korabeli epi-t hallgatok:))),persze ez más világ,mint az orionok,de az árkülönbözet nem követi a minöségi eltérést azért!!! ez kb. akkora epicure,mint a hs 40,csak éppen 2 utas!! volt régebben álló epi-m is,még felül is volt a tetején hangszoró!!:)

Atesz képe

Ez már azért elég durva szinonima...

 

Ez amit leírtál...komolytalan...

 

Az én oszlopom biforos kivitel.....

Az első szériás EPI magassal és a kis szögletes Alnico mágnessel szerelt textilperemes mélyközepekkel. Egy mélyközép a hátlapon és egy a front oldalon a dómmal. Ha jobban körbenézel ezen az oldalon megtalálod, és utána keresd a netten:) Csak egy gyári bejegyzést találsz róla, ha ügyes vagy:) Mivel 0 szériás, a tower 1000 elődje. Megemelt talapzaton áll, alul nyitott bassreflex kivitel, elöl hátul fix ragasztott előhám mi hosszanti csíkozott mintájú szivacsból készült.

 

Az Epicure híres magasát használta fel a Triangle cég és ha jól emlékszem még az Audaxal is volt közös kooperáció ezen a téren....

Az Acoustic research magasak PL egy az egyben megegyeznek "1970-80 s sugárzók az eredeti Epi vel. Azok lettek a legsikeresebb falai az AR nek csak pár példa a híres AR-18-17-4 és a professzionális studio monitor REDBOX-2 es, miből csak 150 pár készült.

Ugyan ez vonatkozik a régi KLH falakra is.... abban is EPI volt a korai példányokban. Egyes oldalakon a legjobb USA magasnak tartják!

 

A KK-10 az bóvli, ezekkel a márkákkal nem említhető egy lapon... még az átvitele sem visz odáig mint egy fapados..pl Heco magas....

 

Ha tévedek Shalafi javítson ki, én sem tudok mindent 100% osan a hsz ekről.. ő viszont eléggé ismeri a gyártókat. Ha tévedtem akkor vállalom!

 

A KK-10 nek olyan torzításai és kiemelései vannak, hogy ezen okozatból máshol ezt a típust nem is nagyon használták fel, mivel nem komoly hangsugárzó. A hangja szúrós, élvezhetetlen, nem részletes, inkább torzít, és kiemel.....

Anno ezért nem szerettem egyik Oriont sem HS10-20-40-100-200-400!!!

 

UI

Tényleg nem tudom, hogy miért erősködsz ezen a téren. Nemzetközi világsiker szériákat, híres etalonokat állítasz a HS-40 el szembe.... ez ostobaság! Lehet javítani azaz kell is javítani a HS-40 eseken, de alapból a szórók képtelenek továbblépni a poor szintet!!! Egyerűen nagyon hitvány szerelésűek a hangszórók. PL a PD orion mélyközép ugyan az amit a HS-100-200-400 ban használtak, ugyan azok a tulajdonságai "ezt a Shalafi írta" és utána néztem egy két adatnak és passzolt.

 

Ha ennyire szereted a KK-10 et van egy jó állapotban, odaadom ajándékba, csak hanyagoljuk ezt a témát mert nem tudsz meggyőzni és gondolhatod azt is, hogy nem értek hozzá, legyen ahogy gondolod!!!

 

Egyre megkérlek, nekem ne írj ilyeneket mert hidegen hagy..csak ennyit kérek...köszönöm!!!

 

Maradok tisztelettel!

 

Atesz

 

 

lehet,hogy félreérthető volt az irásom,nem állitottam ,hogy hasonló a hangzása,csak azt,hogy az árkülönbözet igen nagy a 2 hangfal között!

Atesz képe

Lehet rosszul olvastam, de való igaz nem kicsi a különbség!

Jobbára ez a manufakturális építésnek köszönhető. Olvasva a szaklapokat az EPI olyan mint az igazi Tonett garnitúra, egy mester egy hangfal.

A hangszórókra is ugyan ez vonatkozik, ezért van kevés belőlük.

 

A minőség is megkülönbözteti a két gyártó szóróit, alkatrész, összeszerelés, és a műszaki adatok szerint is.

 

Persze szerethető mindenképpen mindegyik, mert ügye minden dolgot más más okból szeretünk.

 

Ha frankón kell az a KK-10 a tied lehet, javításmentes, nekem komolyan nem kell, nincs mibe raknom és egy Orionom van az is a későbbi típussal szerelve.

 

Atesz

:-) A mélyközepkben volt változás, a régi hibák helyett újakat kreáltak a 10-20-40 és a 100-200-400 közötti váltáskor.

Viszont voltak pozitívumok is, végre rájöttek, hogyan kell beépíteni helyesen az isophon magasat. ;-) Elég sokáig tartott, pedig szerintem logikusnak tűnik.

Atesz képe

Áh igen KK-10 Iso a sülyesztésre gondolsz....

 

Igen, de a kivezetőszál ugyan olyan bóvli mint az utódokban....sajnálatosan.

 

Nekem nem változott a 20 as Orion palettája, ugyan olyan..hibatemető...:(

 

Atesz

 

Atesz képe

"hello! isophonbol van 2 páram,ez épp elég nekem...viszont
bebizonyithatod , hogy milyen a szaktudásod a témában:milyen hangszoro
szerepel a képen,és milyen hangfalba épitették be gyárilag?? válaszod
után tudom a képet küldeni,mert ide nem lehet beszurni:((("

 

Nem unod még?... Olyan vagy mint egy 10 éves kisfiú, skacok hé skacok figyeljetek már...én én én ügyesebb vagyok, én jobban tudom, mérjük össze kinek nagyobb szebb hosszabb erősebb milyen magas, milyen mély.... az enyém, az enyém, az enyém, én, én, én, én, én, vagyok a jobb.........!..atya ég....

 

Másodszor ha privátban írsz mutatkozz be... mert amúgy bunkóság anélkül!

 

Hanyagoljuk eme magasröptű műszaki konzultációt.....

 

Atesz

szerintem meg az a bunkoság,amit te csinálsz!!! irsz a forumba,hogy kell e nekem isophon,erre válaszolok privátba,hogy nem,mert van 2 is,erre én vagyok bunkó????? szerintem elgurult a gyógyszered...

Atesz képe

:D

 

panblue képe

Kár ezen vitázni,mindenki a saját "lovát" dícséri :)))

Viccen kívül meg úgyis nekem vannak a legjobb-legszebb-legkirályabb

falaim,de jó újra kiscsoportosnak lenni :)

panblue

 

ui: vigyázat,fateromat rátok küldöm!

Atesz képe

Ne is mond Péter:)

 

Atesz

dollerakos képe

http://www.retronom.hu/files/dollerakos/DSCF3744.JPG

 

- Ezt a hangváltó módosításon átesett példányomat hallotta nálam a hetekben egy olyasvalaki, akinek ugyan kevésbé és sokkal komolyabb hangfalai voltak/vannak, ilyenek, mint Pioneer HPM-60, Audio Note AN/J, Tannoy D500. Nálam épp egy Orion hifitoronnyal tudtuk hallgatni, egy teljesen mezei DVD-lejátszóval, amelyet CD-lejátszásra használtunk és egy Lenco L75 lemezjátszóval, amelyben Audio Note IQ2-es hangszedő van. A hangfalállvány: semmi extra, az akusztikai körülmények sem voltak épp a legjobbak. Hozzáteszem még, hogy az illető úr, aki hallgatózni jött, otthon többek közt egy high-end VOID-lemezjátszót hallgat és bevallom, a többi komponenst nem jegyeztem meg, de megnyugtatásul közlöm, hogy talán nem olyanok, amelyek nem passzolnának hangminőségben az Audio Note AN/J vagy a Tannoy D500-hoz (és még a kábelek és egyebek, stb., stb...). Az illető úrról még annyit, hogy azért is nagyon kíváncsi voltam a véleményére, mert zeneileg is nagyon művelt és nemcsak a klasszikus, hanem más egyéb zenékben, főleg jazz-ben és progresszív rock-ban, de engem elsősorban a klasszikus zenei vonatkozása érdekel a dolognak; abból a szempontból is, hogy ismer sok híres előadó híres felvételeit is, főleg az operákból, úgyhogy általában, amikor beszélgettünk telefonon, hosszú időre mindkettőnk füle odanőtt a telefonhoz :--)) azaz egy óránál kevesebb idő alatt nem úsztuk meg.

 

 

A lényeg, a véleménye az alábbi volt, pontokba szedve:

 

szép térhatás,


nagyon élvezhető,


súlytalan, mert kevés a basszus,


természetes hangzás,


a középtartomány tiszta,


a magas-hangok természetesek,


az orgona-felvételen (Muszorgszkij: Egy kiállítás képei - Jean Guillou - orgona) megjött a basszus - most nem tudja eldönteni, hogy van-e elég basszus vagy nincs...


A Pioneer HPM-60-nál jobban hallgatható hang, de annak a basszusa jobb, több is van és mélyebbre is megy, de annak a közepe nem tiszta és a magasai sem ennyire természetesek.


Természetesen a Tannoy D500 és az Audio Note AN/J minőségét nem éri el. (Amikor megkérdezem, hogy melyik a jobb, a Tannoy vagy az Audio Note, kijelenti, hogy hülye kérdés, de szerinte nekem az Audio Note tetszene jobban, mert komolyzenére az a jobb.)

 

Természetesen ismer más magyar hangdobozokat is, többek közt nemrég hallott Preludium B31-est, amelynek a hangja szerinte élvezhetetlen volt, döglött és teretlen; HS 280-ast, amely szintúgy, csak nem abban az irányban, hanem a kellemetlenség netovábbja, de, hogy ne csak rosszakat mondjon, a Videoton Coronát (D-258) egy kellemes tónusú doboznak tartja, legalábbis az emlékképei alapján. (A Minimaxot nem ismeri, kis dobozokat nem favorizálja...)

 

Arra gondolok, ezt a HS 40 doboz-párt, így, átalakított hangváltóval, talán érdemes lenne megmérni, de legalább olyan szinten, mint ahogy a korabeli Hifi Magazin tette, tehát nemcsak az átviteli görbe érdekelne, hanem minden más egyéb.... Egy ismerősöm, aki többedmagával hangfalakat konstruál, mér és és elmondtam neki ezt a sztorit, azt mondta, hogy nem hiszi, hogy ezek a dobozok egyáltalán jók lennének. (Abszolút nem szálltam vele vitába, de beszéltünk róla, hogy ők megmérnék, de egyelőre semmi több, csak beszéltünk róla... Mert még azt sem tudom, milyen méréseket csinálnának és azt sem tudom, hogy egyáltalán akarok-e méréseket és azt sem, hogy ha ilyen-olyan eredmények lennének, mit is lépnék, mivel nagy valószínűséggel kiderülne, hogy a hangszórók nem jók, aztán... a doboz sem... aztán a keresztváltó sem és még sorolhatnám, magyarán mindent, (még a dobozt is) ki kellene cserélni és akkor az a HS 40 már nem HS 40 lenne, hanem pl. HS 40'... (HS 40 vessző :--)) És még talán az is kiderülne, hogy az ember erőlködik egy nagyot ezzel a HS 40'-vel és tényleg, lehet, hogy sok mérési adat szebb lenne, de kiderülne, hogy a hangja valahogy.... nem az igazi, vagy nem "annyival" az igazi vagy egy kicsit rosszabb, mint a "csak" módosított váltós HS 40-nek... Vagy sokkal rosszabb.. Akkor meg, minek az egész??? Most tehát meggyőztem magam, amolyan nyuszikás vicc szerinti "b...d meg a porszívódat" módon, hogy nem kell ezt a fránya HS 40-est megméricskélni.....

 

De nem marad ez annyiban, de nem ám! Lesz "új" HS 40-es, azaz ő lesz a tulajdonképpeni HS 40', mégpedig új hangszórókkal, új dobozzal, komoly akusztikus mérésekkel, amelyhez szakemberek véleményét és segítségét is kérni fogom (egy közülük itteni fórumtárs is), úgyhogy abban reménykedem, hogy az még a módosított váltós HS 40-esnél is jobb lesz.

Újraéled a hfm szelleme. :D A csúnyaprózás értékelés mintha Kecskés F. cikkéből esett volna ki, aztán pedig jön a Darvasi hozzá nem értő kétkedés. "Hát mi lesz ebből, tekintetes úr?" :D

 

Az egész sokkal egyszerűbb. Ha nem tudod mit keresel, a mérésekben sem találod meg. Az csak hab a tortán, hogy nem mindegy, ki, mit, hol, és hogyan mér.

dollerakos képe

Most el lehet kezdeni azon filozofálni, hogy a mérések és a hangminőség közti összefüggés hogy is van... Ebben tudom, hogy nem értünk egyet, de engem ez nem is zavar és ha azt vesszük, hogy a high-end-világban mi minden nem passzol össze hangminőségileg és mérésileg, akkor ez nagyon messze, nagyon ingoványos talajra vezetne... Gyorsan hozzáteszem, hogy a HS 40-t semmiképp nem titulálható high-endnek, de szerintem egyszerűen semmi több, mint valami furcsa kivétel ebből a szempontból, mert tényleg, biztos vagyok benne, hogy nem jók a mérési adatai és mégis jól szól. És tényleg! :--))

 

Mondom, engem tényleg nem zavar, hogy ebben nem értünk egyet, de ha Téged zavar, akkor bocsánat, én így gondolom, így hallom, ennyi...

ha olvasni akarok,akkor elöveszek egy könyvet,ha zenét akarok hallgatni,akkor pedig nem azt nézem,hogy mit irnak róla,hanem a füleimnek hiszek!! igy igaz,ahogy ákos kollega irja,nem high end,de árkategoriájában nincs jobb!!

panblue képe

Üdv!

A mérések valamint (mostanság egyre hiteltelenebb) műszaki adatok soha nem pótolhatják az egyén szubjektív megítélését,hallgatói élményét,

főleg ha adott helyen,adott zenékkel stb. hallgathatja meg hőn áhítozott

hangdobozait :)))

Hallottam már pocséknak ítélt dobozt elfogadhatóan muzsikálni,

valamint műszaki adatok alapján hovanetovább agyontervezett dobozt is

ritka rosszul kornyikálni.

Az még csak 1 kis plusz,hogy lefogadom: ugyanaz a hangdoboz - különböző gyártók süketszobáiban nem ugyanazokat a mérési eredményeket produkálnák.

Főleg hogy nem is mindig egy szabványnak megfelelően illetve nem egy azonos tartományban mérik és teszik közzé az "eredményeiket".

(itt arra gondolok hogy van ahol az átviteli sáv -6 és +3 dB közt van megadva,máshol -3dB és 0 dB közt,van ahol meg sehogy.

shalafi ebben nagyon benne van...tőle kérdezném ha szabad:

a legyártott hangsugárzót ill. hangsugárzókat nyersen vagy bejáratva mérik?

Ha bejáratva - akkor mennyi a "szabvány" bejáratási idő (szerintem ahány hangszóró annyi féle idő szükséges)?

panblue

A jó hangszórók lényeges tulajdonságai már nem változnak rövidtávon, bejáratás alatt.

Aki nem ismeri az elektroakusztikai mérések lehetőségeit és az összefüggéseket, az nem is tud reális véleményt megfogalmazni ezzel kapcsolatban. :) Ez biztos.

Nem hiszem, hogy nekem erről itt vitatkoznom kellene, mert nincs másik olyan felhasználó ebben a webes közösségben, aki jogosult lenne a véleménnyilvánításra.

 

Maradjunk annyiban, hogy valamit, valahol, valahogyan hallasz, de ebből általános következtetéseket nem illik levonni, főleg nem a nem létező mérési eredményekről, és azok lehetséges hasznáról.

 

A HighEnd nem hangvisszaadás, hanem egyszerű marketing, kb. annyira egyszerű, mint a mosópor. Az alapja, minél több $-t elkérni valamiért, aminek a létfontosságáról és felsőbbrendűségéről korábban meggyőzted a célcsoport tagjait. Itt nagyjából véget is ér a történet.

Ehelyett szólhatna másról, valóban lényeges dolgokról is, pl. a lehallgató helyiség, a többi berendezés figyelembe vétele, de ez általában már kimarad, azért, mert nincs rá szükség az eladáshoz.

dollerakos képe

Az utolsó szövegrész kicsit nekem cinikus, de tény, hogy van benne valami, sajnos sokszor nagyon is.... Viszont pont a kivételek miatt mégiscsak inkább cinikus, mint reaális, ugyanis azért vannak jó holmik a high-endben is. (Az más kérdés, hogy én biztos, még ha csilliárdjaim lennének, akkor sem adnék értük pénzt, hanem még többet járnék élő zenét hallgatni....)

panblue képe

Az utolsó bekezdéssel mindenképp...de bővíthetnénk úgy hogy ugyanez igaz az "audiophil"-re is.

panblue

Egy volt kereskedő mondata jut eszembe mai napig erről. Az egyik hangszóróm áráról/értékéről beszélgettünk épp, amikor ezt találta mondani:

 

"Ha én walamit elkezdek hájpolni, annak felmén az ára. Elhiheted."

 

Lehet, hogy a w-ről walaki ráismer majd. :D

panblue képe

Nekem a hificity fórumról ugrott be valaki a "w"-ről..de már rég volt...

azóta is szerepel valahol? :)))

panblue

The Show Must Go On. :-)

=> index/audioland

dollerakos képe

Túúúúdom, kiről van szó.... :--))

panblue képe

Üdv!

Nekem hirtelen bigdewil jutott eszembe aki minden v betűs szónál w-t írt.

De shalafi útmutatása alapján rátaláltam a tutira...

A megtalált magasröptű társalgáshoz no comment.

panblue

Ne fesdd a falra...

dollerakos képe

Fesd: egy d-vel! :--))

Hja, tudom, nekem is nagyon gyanús volt.

dollerakos képe

Én úgy szoktam ezt ellenőrizni, hogy pl.

 

fesseD = fesD

 

de pl.

 

monDjaD = mondDD

 

A Te helyesírásod viszont teljesen jó.

 

Én olyan kis gonosz is vagyok, hogy azt is szoktam figyelni, hogy hogy írnak. A netes átlag-helyesírás különben szörnyű. Persze, én is szoktam tévedni....

Kopik minden, ha nem tartjuk karban. Régen írtam már tele füzeteket hejje-sírási gyakorlatokkal.

Látom én, hol a szótő és hogy lesz a felszólító alak, és max. s-ből lehetne kettő, logikátlan a 'dd', de egy kikapcsolt ellenőrzőbe beírtam és az nem kiáltott rám. :)

Tanulság, ne bízz a kikapcsolt programokban.

dollerakos képe

A nyelvtani szabályok sosem arról híresek, hogy nagyon logikusak lennének... Ezt most találtam, itt egy kis olvasni való a felszólító módról:

 

http://bbi.netrix.hu/data/files/szende_felszolitomod.pdf

 

(Szerepel a fest ige is, csak nem a tárgyas alakban, alanyi alakban valóban két s-sel (fess!), de tárgyasban azért egy s-sel, mert a főnévi igenév "festeni" csak egy s.)

 

A helyesírásellenőrző is szokott ám tévedni bőven (de azért én is használok általában).

szerintem az rögtön feltünik,ha valaki alapból nem tud irni,vagy pedig önhibáján kivül vét hibákat.az én esetemben a billentyüzet nem magyar,és nincs türelmem keresgélni a hosszu u,i,stb. betüket....ezért ugy gondolom nem szabad kizárni senkit a véleménynyilvánitás lehetöségétöl! ezenkivül nem mindenkinek sikerül elsajátitani a kétkezes gépelést,és ugye 1 ujjal nem tul nagy élvezet a gondolatokat kifejezni.

Kékedi Levente képe

Uramisten......

Atesz képe

Szia Péter!

 

Nos annyiban biztosan igazat adok neked és Shalafinak, hogy valóban...ott a két végletben elszabadulnak a dollárok de rendesen. Mind a kettő más oldalról közelít, az egyik az analóg technikát letisztultabb és olykor iparibb küllemet a másik a processzor vezérelt digitális és úgymond innovatív külsőt hangsúlyozza. Természetesen úgy a megközelítés irányát tekintve más a végeredmény is, kinek mi a tetszetősebb az más tészta, ugyanakkor az is valóság, hogy sokszor elmennek a készülékek hatalmas összegekig de ezt hangban nemhogy nem érzed...sőt.... persze tisztelet a kivételes daraboknak....

 

Leírni ugyanakkor nem szabad egyiket sem, hiszen akadnak igen jó termékek közöttük. Természetes, hogy általánosítani is mindenkinek joga van, csak ismerni, birtokolni is kéne és használni... utána valóban könnyebben levehető a pozitív és negatív index...

 

Alapból minden füllel való méricskélés szubjektív és valóban talán nem is jó támasz...."nem műszer" az tény.... így átverhető és a tetszés utáni véleménynyilvánítás világába vezet.... és persze... ez sokszor..átveri az embert.... A zenészek PL épp így dolgoznak, lehet rájuk a süket jelzőt aggatni.... de attól még ők húzzák a nótát....!!!

 

Sokat járkáltam anno mikor még Cs István barátom míg élt  szervezett rendezvényeket, volt mikor mosolyogtam, és volt mikor meglepődtem... és pont nem a legkomolyabb árú tetszett...."persze egy két kivétel ott is akadt".... hatalmas a szubjektív alapja ennek a világnak, de olykor van egy két érdemes darab is....

 

Ezt a kérdést a végletekig lehet ragozni....... mindenkinek igaza van.. és senkinek sem....... és ez rám is teljes mértékben  igaz!!!!

 

Atesz

panblue képe

Erről az egész méricskélős-mi-ki-kié a jobb kérdésről az egyik Belga nóta részlete jut eszembe (Fehérlófia):

"papíron erősebb vagyok".

Na ez az...miért van néha hogy a műszaki adatok alapján gyengébb v.

kevésbé jól specifikált cucc jobb ugyanazon a láncon tesztelve?

panblue

 

Atesz képe

Erre a válasz:

Talán mert nem "lehallgató-süketszobában van", talán mert más a lehallgatótér, a bútorok stb.."lentebb folyt", esetleg maga a végerősítő és ami előtte van és köztük..... ám lehet, hogy ez mind illúzió....és az is lehet hogy pont egy komolyan bemért fal képtelen hozni azt amire tervezték, lehet, hogy csak a laborban volt meg az a plusz?.... ez a része már tömény akusztika... innentől jön a végtelen szubjektív vélemények alapja....

 

Mindenki legyen büszke arra mije van.

Hogy jobb e egy adatok szerint kiváló holmi, avagy szubjektíve nem tetszik a fülnek...... Lehet ez is az is, minden embernél más, van aki drágán veszi és nem hajlandó beismerni a hiányosságait és van ki olcsón....és akkor sem stimmel valami. Kinek ez kinek az.

Hogy jobb e egy laboratóriumi körülmények között tesztelt holmi avagy rosszabb e egy esetleg összedobált termékhez képest, fene tudja "műszakilag jobb az biztos" a többi szubjektív tartalom.... Az ember zenét hallgat, aztán van aki keresi a hangot a gyenge pontot a rendszerben... vagy épp a falakban....

Az biztos, hogy a lakásban nincs steril környezet ebből a szempontból, rengeteg bútor függöny, szék, asztal nyílászáró, csillár....

És milyen a lánc?..... az a másik fele, rengeteg dolog "hang" múlik azon is!!!

 

Van olyan akinek lineárban is elfogadható a berendezése és van aki ennek ellenére kiemeli hangszínnel az ízlésének  megfelelően a sávszéleket, ott majdnem teljesen mindegy mivel van dolga az embernek mert jobbára a kiemelésektől a részletek elmosódnak.

 

Aztán van olyan akinek hevenyészett a gépparkja és ennek ellenére, hogy nemigazán komolyak a felszerelései akkor is törekszik a kiegyensúlyozott hangképre a készülékek képessége persze korlátoz de akkor is betartja a 0 óra 0 percet. Persze mindenki azt és úgy hallgat ahogy éppen kedve és igénye van rá....... "a koncerten sincs magas-közép-mély poti" mármint a nézők-hallgatók kezében....... Persze azt nem reprodukálja semmi, megismételhetetlen..... élő... akkor és ott!

 

És meg kell említsük itt J.L.H-t  és pediglen leírja..., hogy a hangkép kedvre szeparálható és tervez illetőleg épít egy előerősítővel komponált hangszín fokozatot, persze nem ettől a találmányától lett híres az öreg John......:).

 

Veszett fejsze nyele.....:)

 

Atesz

veroka képe

Nagyon igaz.

 

Szét kell választani a nyers műszaki tartalmat és a marketinget. A hype-olás, a tetszetős csomagolás eladhatóvá tesznek berendezéseket, de a műszaki paramétereket nem tudják megváltoztatni. Mi itt akkor követjük el a legnagyobb hibát ha valamit kikiáltunk etalonnak és próbáljuk meggyőzni a partnert arról, hogy az enyém jobb.

 

Nem jobb, csak más.

 

Lehet, hogy nekem lineárban tetszik a hangkép, más ezt vérszegénynek tartja. Innentől jön a szubjektivitás, ami persze a zenehallgatásnak elengedhetetlen része, hiszen a zene alapvetően mégiscsak művészet (még ha napjainkban ez nem is tűnik fel, hallgatva pl. Fluor Tomit... de ez is szubjektív). Ebből ered a tévhitek hadserege, hogy mást ne mondjak a 'specializált hangsugárzók' meséje. Nincs olyan, hogy egy doboz csak klasszikuson vagy jazz-en teljesít jól, de nem szép a hangja mondjuk heavy metalon. Ugyanez igaz a lánc bármelyik tagjára. Itt izlések vitatkoznak egymással, győzni lehetetlen.

 

Hogy továbbfejleszem a mondásodat Atesz: Mindenki arra legyen büszke amije van. Csak a zene (művészet) számít. Hányan hallgattuk gyerekkorunkban a 19,25,31,41 és 49 méteres rövidhullámon Cseke Lászlót, nem törődve a fadinggel, sávszélességgel...

szerintem csak egyféle hanghüség van,meg kell hallgatni egy élö akusztikus koncertet,és az az etalon.engem nem érdekel,hogy lineárba vagy hanszinnel érem el azt a hangzást otthon,csak a végeredmény számit!!  van olyan helység,ahol még hallgatható a lineár hang,de egy rosszul kiépitett,nagyobb helységben már nem!! ez a lineár misztéria csak sznobizmus!! hiába esködözik valaki pld. egy kisméretü hangdobozra,egy nagy helységben hallgathatatlanná válik!!

Kékedi Levente képe

"engem nem érdekel,hogy lineárba vagy hanszinnel érem el azt a hangzást otthon,csak a végeredmény számit!!"

 

Ezt hívják szubjektivitásnak, ahogy fentebb Veroka is megírta. Mindenkinek más tetszik, de nem ettől lesz jó egy készülék.

Atesz képe

Látod... pedig pont ez a lényeg, szerinted szubjektíve hallgathatatlan nagyobb térben és a saját ízlésed kiteljesítése érdekében közbeavatkozol hangszínnel....

Ez itt a lényeg, nem hiba mivel minden egyén más, és jobbára mindent másként csinál hallgat és gondol.

 

A kis falról az a véleményem, hogy kis hangfal kis tér, nagy hangsugárzó nagyobb tér, kültérre hangosítási felszerelés...ennyi

Mind ott villantja meg képességeit ahová tervezték, nyilván nem lehet PL Minimax okkal tavasz avató fesztivált tartani mondjuk egy megyeszékhely városban, és ha egy 600 wattos 100 db feletti falat beviszünk 40 es hangszórókkal egy 5-9-10 négyzetméteres szobába az sem odavaló.... Ez nem hangszín kérdése ez a realitása annak, hogy azt a bizonyos hangsugárzót arra használom amire kell és oda helyezem ahová és amekkora helységbe tervezték...

 

Atesz

panblue képe

Verokának,Atesznak és f124sc-nek egyaránt igaza van.

panblue

Atesz képe

Szia:)

 

A művészetben oly sokszínűek a vélemények egy azon tárgyról témáról. Lásd van egy festmény, az egyik oldalról megvilágítva "játszva" a fény manipulatív erejével, más és más tónusokat és részleteket vehetünk ki ugyan azon műből. Persze ezt is mindenki másként értékeli, ettől kerek ez a szép föld:)

 

Ennek mint írtad és írtam semmi köze a valósághoz és ahhoz, hogy a festő avagy a zenész mit érzett akkor és mit visz bele a zenébe beállítások által avagy a vászonra a háttérvilágítás és a festés technikával, mivel mindenki mást keres, mindenki a saját Picassoját avagy pl hangzáshűségét akarja megtalálni, de ettől a sajátod nem lehet a másiké..mert a másik egyén más érzelmet más természetet és nézőpontot gyakorol.......

Ha oldalról világítunk meg egy festményt akkor némely kontúrok és vonalak téma elemek elmosódnak eltűnnek a szemünk elől, mások előjönnek amiket még a festő sem gondolt oda, mivel ez a torzója másik oldalról szemügyre vett témája a művének, amit talán nem is akart avagy nem is festet meg, de ott van. A zene és a berendezések is ilyenek, amint más a beállítás már nem a zenész és technikus avagy hangmérnök által kikevert képet kapjuk.

 

A valóságot kutatók szemből nézik a képet festményt, a zenei részletek rabjai meg nem nyúlnak a beállításokhoz, ha a fene fenét eszik akkor sem!

Ez választja el a műkedvelőt a mű értő és továbbá az értékelőtől. stb stb

 

Én is hallgattam gyerekkoromban mono rádiót, és ugyanúgy felkaptam a fejem ha épp az szólalt meg amit szeretek és odaültem a készülék elé és végighallgattam. Akkor maga a dallam érdekelt és a belekomponált érzelem, mára ezek mellett a részletek is, mivel szeretem a művet, ismerni és hallani akarom teljes valóját, az első és utolsó szösszenet megszólalásáig, hiszen ez mind része annak az atmoszférának ami ott van a felvételen!

 

 

Atesz

Nagyon eltűntek a hozzászólások a Hs-40-es kapcsán. Hova lett a sok rajongó?? Jómagam az Ákos-féle változatot hallgatom Audioquest belső kábelezéssel vagy három éve nagy-nagy elégedettséggel,és van eredeti állaptú HS-40-es párom is. Plussz tartalék hangszorók is.

Kékedi Levente képe

:) A retronomhoz hasonló fórumok ideje már évekkel ezelőtt lejárt. A fb csoportalkotási lehetőségeivel teljesen kiszorította ezeket. Maga a retronom is egyfajta "őskövületté" vált. A hifizők, köztük is a HS-40 kedvelők zöme ezekben a csoportokban kell keresni már. :)

veroka képe

A Retronóm pont azért ilyen, mert a retrót kedvelő közösség nem a Fb csoportokban nyomul (vagy nem csak ott)  :))

 

orion hangládám pedig csak igen rövid ideig volt, nem tőlem fog felpezsdülni a fórum...

Kékedi Levente képe

Én azt látom, hogy amikor még egy 8-10 éve pár népszerű fórum volt a neten (köztük ez is) írogatott boldog-boldogtalan. Az egyszerű retrókedvelőtől kezdve a sznob "hájendesekig" mindenki. Aztán most vannak a fb csoportok, amit boldog-boldogtalan csinálhat már(még én is csináltam egyet úgy 2 éve) ezek egyre inkább diferenciálódnak, bizonyos érdeklődési körökre hegyeződnek ki. Pl. konkrét készülékekre: Akai GX4000D-re vagy egyéb készülékekre is vannak már külön fan csoportok. A fb egy nagyon kedvelt és egyszerűen kezelhető közösségi hellyé nőtte ki magát. Ráadásul sokkal gyorsabb is, folyamatosan fejlődik, új lehetőségekkel bővül. Emellett én a retronóm fellendülésének nem sok esélyét látom. Sajnos tényleg nagyon elalvulttá vált.

veroka képe

Tudod Levi, a retronóm nem csak a régi hifiről szól. Hanem egy letűnt kor megőrzéséről és az egykor volt korban élő emberek nosztalgiájáról. Amit te a facebook előnyének  hiszel, az pont a hátránya is egyben: mindenki, boldog boldogtalan ott van, mindenki csinálhat bármilyen csoportot is. A retronóm ezzel szemben egy (ugyan lazán, de) moderált fórum.

Én nem látom be, hogy miért kellene a retronómnak fellendülnie, miért kellene változtatni az eddigi működésén.Egy régi korszak régies fóruma, ez így van jól.

 

Nem mellesleg, az itt eddig összegyűlt hatalmas anyag eszmei értéke felbecsülhetetlen. Ezt nem tudja pótolni semmilyen új fórum csilivili funkciója.

 

De ez nagyon offtopic itt, nem folytatom.

Kékedi Levente képe

Én egy kicsit más szemmel nézem és te is, amivel nincs semmi baj. Szerintem egy fórum akkor jó, ha az emberek beszélgetnek benne, új és érdekes gondolatok merülnek fel, melyeket meg lehet vitatni. A feltöltött készülékről nem csak néhány száraz adat és kép kerül fel, hanem hozzáadódik a saját kis története, amitől izgalmasabb lesz az egész. De ehhez kellenek a tagok is, akik beszélgetnek róluk. Én pl. ezért sem látogattam már ide évek óta, mert nátok semmi érdekeset. Egyébként ez nem csak az én véleményem, több korábbi retronomos taggal is beszélgettem, akik szintén ezen okok miatt nem látogatják az oldalt. Aztán van olyan is, aki egy konkrét személy "romboló" tevékenységének tulajdonítja a dolgot. De szerintem nem ez az oka. :) Na mindegy, én is befejeztem, ez a téma már egy külön posztot érdemelne meg. "posztot" na tessék....a fb hatása.... :D

Az FB-ről legalàbb le vagy ki lehet tiltani az oda nem illő hozzàszólókat.

Itt ez nem adatott meg,a retronom hanyatlàsàval eltűntek a bomlasztó,kötekedő hülyék is.

Akinek nem inge nem veszi magàra.

oldtimer képe

Biztos konzervatív vagyok.

De,

Szerintem a Retronom maradjon Retronom, ahogy eddig.

És a Fészbúk meg lehet facebook.

Ha valaki fészbúkra vágyik, akkor igen egyszerű dolga van:

A böngésző parancssorába beírja: facebook.com

Ha a retronom.hu-t írja be akkor az jön be.

 

Miért kellene keverni a kettőt? Felesleges!

 

üdv.: oldtimer

oldtimer képe

Keresem "veroka"-t,

 

Jó lenne, ha a retronómról küldenél egy privát üzenetet, ha az emailcímem már nincs meg.

Köszi.

 

üdv.: oldtimer

veroka képe

Megtaláltad. Küldtem levelet!

Orion


Orion & Videoton
Akkor és Most
Orion embléma
Találat: 2
Orion embléma matrica
Ismeretlen évjárat
Orion és Videoton jelvények
Ismeretlen évjárat
Orion falinaptár
Ismeretlen évjárat
Orion hangfal
1980-1989
Orion hangfalak
Találat: 3
Orion hirdetés
Találat: 4
Orion hőpalack
Találat: 2