rács-ajtós liftkabin teljes felvonó a lépcsőházban,4 szintig


Forrás: 
Bécsben láttam egy impozáns lépcsőházas épületben
rács-ajtós liftkabin teljes felvonó a lépcsőházban,4 szintig

textil borítású fal, virágmintákkal,besűllyesztetten: igazi békebeli hangulat, kovácsoltvas korlátok márványlépcsővel amik fényesre koptak,rézlámpák a fényhez,lila bársony a függöny egyébként a liftben !

lenyűgöző belsők vannak,érdemes kilátogatni a belváros rejtett utcáiba- nekem a munkám miatt volt mesterkulccsom
dollerakos képe

Gyönyörű!

 

Nekem azért is, mert lift-vezérlő elektronikákat tervezek. Nem tudom, hogy történik a sógoréknál egy liftfelújítás, értem ezalatt, hogy mi az, amit meghagyhatnak és mik azok, amelyeket mindenképp modernizálni kell; a magyar viszonylatban biztonsági okokból pl. a fülkében a kézi ajtókat nem engednek meghagyni, harmonika busz-ajtóra kell cserélni, így azonban sajnos sok szép, régi liftet elcsúfítanak....

Üdvözletem!

Aha!Akkor ezért rondítja el a felújítása óta a faburkolatú liftbelsőnket az a kalapácslakkszürke automata ajtó itt abban a lakótelepi házban ahol lakom,mert ez előírás.Pedig az üvegesajtós, kézielhúzóssal semmi baj nem volt és még szép is volt a maga módján,mert senki nem rongálta meg.Ellenben ez a szürke vasajtó mostanra valakikáltal az évek során szép huzagoltan karistolt lett és a hátfalra akkor beszerelt tükörnek köszönhetően duplán lehet látni ezt a rondaságot.

@:O)

dollerakos képe

Üdvözletem!

 

Pontosan erről van szó... Ugyanis azt mondják az okosok, hogy a kézi ajtó azért nem biztonságos, mert menet közben kinyitható. Pl. sok lift van a XIII. kerületben, műemléképületekben, ahol nagy viták voltak, hogy meghagyhatók-e a szép, csiszolt üveges kézi ajtók.. Ha jól tudom, volt, ahol épp ezért a lakók nem is mentek bele a teljes felújításba.

 

Szerintem inkább amolyan műszaki kényelmi szempontok kerültek előtérbe, amikor pl. nem engedik megtartani a szép fülkeajtókat. Még valami: a padlókapcsoló már szintén tilos, mert egyrészt balesetveszélyesnek minősítették, másrészt nem üzembiztos. A padlókapcsoló intézi azt, hogy amikor ember van a fülkében, akkor csak csukott ajtóval mehet a felvonó és csak belső utasítást vehet. Namármost, ha ezentúl nincs padlókapcsoló, akkor a liftnek minden esetben csakis csukott ajtóval szabad közlekednie, tehát minden esetben lehetővé kell tenni, hogy a fülkeajtó becsukódjon. - Ezt azonban az emberekre nem lehet bízni, mert mindig lesz valaki, aki nem fogja becsukni azt a nyomorult ajtót és akkor a lift ott marad a szinten... Ezért találták ki kötelezően az önműködő fülkeajtót.

 

Csak egy ötlet: jó lett volna, ha kritikus esetekben, tehát egy-egy szép, régi fülkében megoldották volna, hogy a kézi ajtó használat után mindig becsukódjon, azaz valamit ráműtöttek volna, pl. egy ajtóbehúzót vagy egy ajtómozgató motort. És amikor megy a fülke, akkor csukott állapotban reteszelődne az ajtó, így nem is lehetne kinyitni....

Kiegészítve:

Tényleg,padlókapcsoló sincs nálunk.Ezért történt meg néhányszor hogy néhány lakótársat sikerült elhívnom egy körre,megutaztatnom akarata ellenére,mert én előbb nyomtam meg a belsőajtózáródás után az emeleti hívógombot mint ő a belsőt :).Fenetudja ,ez a modern dedósszintű biztonságmánia........micsoda túlélők vagyunk mi,akik még egyszerűbb és veszélyesebb gépek között nőttünk fel és itt vagyunk,hogy a játszótereket ne is említsem,de ez más téma.Nálunk ebben a panelban az elmúlt 40 évben sosem volt liftbaleset.Hameg valaki kinyitotta a húzósajtót menetközben,akkor a lift abban a pillanatban megállt.Az ajtó behúzása után az emeletgomb megnyomásával ment  tovább gond nélkül.Ja és ha áramszünet vagy hiba miatt-ami a karbantartottság által igen ritka volt- benntrekedt valaki akkor némi plusszlevegőhöz is jutott a zárt aknában a kéziajtó elhúzása után és mi lakótársak is könnyen ki tudtuk szabadítani -ha kiabálva elmondta hol van-ha nem pont a két emelet közé rekedt valaki.Az automata ajtóval azt se tudom hogy mit kezdjek míg kiérkezik a segítség akár azért hogy segítsek valakinek,vagy ha én ragadnék bent valamilyen okból.

@:O)

 

dollerakos képe

Akkor ez egy enyhe konstrukciós hiba, pontosabban programozási probléma, mert a fülkeajtó bezáródása után kell, hogy legyen egy pár másodperces idő, amíg a vezérlés nem fogadhat külső parancsot. (A mi vezérléseinkben ezt külső parancs várakoztatási időnek nevezzük és tetszés szerint beállítható; általában 5 másodpercre állítják a telepítő szerelők.) Ha valaki a fülkeajtó záródása után 5 másodperccel sem tudja, hogy hova akar menni, az megérdemli, hogy megutaztassák :--))

 

Az is igaz, hogy a lift azonnal megáll, ha valamelyik ajtó megnyílik vagy valamelyik biztonsági berendezés megszakít; ezt biztonsági vonalnak hívják - ha a biztonsági vonal megszakad, a liftnek kötelessége azonnal megállnia, de a nagy kérdés, hogy mit értünk az alatt, hogy azonnal... Nyilván van egy tehetetlensége a fülkének és egy gyors sebességből történő azonnal megállás fékútja akár 30 cm is lehet, ami pl. elég ahhoz, hogy valakinek levágja a kezét vagy bármi... Ha pedig nagyon koppra állna meg, akkor még pl. térdízületi sérülés is lehet belőle. (Ha azonban a sebességhatároló vagy a zuhanásgátló állítja meg a fülkét, akkor persze, sokkal kevesebb a fékút és ezt jobb nem kipróbálni....) - A lényeg, hogy pont ezért találták ki úgy az EN-81-es szabványnak megfelelően a biztonsági feltételeket, hogy senki semmilyen körülmények közt ne tudja megállítani a liftet, ne tudjon ajtót nyitni és ezzel én is maximálisan egyetértek. A felvonófelügyeleti szerveket egy dolog érdekli: az, hogy ne legyen baleset.

 

Az azonban szerintem határozottan rossz, hogy a fülkéket zárta csinálják; én is ragadtam már be úgy liftbe több emberrel együtt, hogy bizony fogyott a levegő... Nem tudom, miért így csinálják, talán tűzbiztonsági okokból, talán, hogy az aknában ne legyen huzat vagy ilyesmi, de ezt tényleg nem tudom. Az egészen régi felvonókban még egy lehajtható kis pad is volt, rá lehetett ülni, most már ez sincs...

 

Továbbá az is vitatéma, hogy miért nincs stop-gomb a fülkében. Azt mondják az okosok, azért, hogy elsősorban ne lehessen indokolatlanul megállítani és fenntartani a liftet, ha pl. valakinek ahhoz van kedve, másodsorban bűncselekmény megelőzési okokból, ugyanis előfordulhatna, hogy valakit épp liftben akarnának kirabolni, megverni vagy megerőszakolni. Ha azonban a lift minden alkalommal a kijelölt ideje szerinti célszintre megérkezik, akkor az alatt a rövid idő alatt nem nagyon van esélye az elkövetőnek a bűncselekményt elkövetni. Viszont adódhat olyan eset, amikor jó lenne ráütni arra a stop-gombra, ha pl. menet közben elkezdene recsegni-ropogni valami. - Ez tud ijesztő lenni és ilyenkor nem tudni, hogy a következő tizedmásodpercben mi fog történni, én biztos rácsapnék arra a stop-gombra.... Legfeljebb a stop megnyomásával valami riasztó vagy vészjelzést is adna a felvonó, hogy ne nyomkodják indokolatlanul... - Nem tudom, ezt már inkább meghagyom a szabványügyi szakértőknek.......

 

Áramszünet esetén már megoldott egy szünetmentes táppal, hogy valamelyik irányba kioldott fékkel a tehetetlenség vagy egy segédmotor lassú fordulattal elviszi a fülkét (hidraulikusoknál a leeresztő szelep leviszi a következő alsó szintig), ajtót nyit és onnan kezdve nem megy tovább, csak akkor, ha visszajön a 3 fázis. Ha mégsem, akkor háromszög-kulccsal ki lehet nyitni az akna- és a fülkeajtót.

Üdvözletem!

Micsoda véletlenek vannak.Itt megjelenik ez a téma és most látom kiírva a lépcsőházban hogy jóvőhéten mindennap reggeltől estig liftszerelés lesz,mert megint van valami ajtózár amit az előírásokszerint cserélni kell mindehol.

Hogy itt nálunk ez a negyvenéves klasszikus szerkentyű milyen mértékben modernizált .......azonfelül hogy 2 digites kijelzőket kapott ,meg fémgombokat...... és hogy hogyan viselkedik elakadáskor és áramszünetkor azt nem tudom.

Jódolog megtudni Öntől micsoda biztonsági intézkedéseket szabványokat találtak ki ezügyben és hogy vannak vitás kérdések továbbra is.

@:O)

 

Szép napot!

Lassan elkészülnek a szerelők a 10 emeletnyi külső ajtózár cserékkel.Midenhol kivágják az ajtókeretből azt a részt amin a régi ,kúposfogóval is elfordítható "kétlukas"zár van és új lemezdarabot hegesztenek be amire a háromszögletű profilkulcsos új zár van felszerelve.Modernizálódunk...

@:O)

dollerakos képe

Üdvözletem!

 

Ez egy szerintem egyáltalán nem biztonságosabb módja az aknaajtó biztonsági zár védettségére. Ugyanis sok helyen kapható háromszögkulcs is. Pl. "jóindulatú" emberek azzal szoktak szórakozni, hogy amikor nem az adott szinten tartózkodik a fülke, háromszögkulccsal kinyitogatják az aknaajtót, ekkor az ajtó csak kb. 1 cm-re van nyitva, tehát úgy néz ki, mintha zárva lenne, persze, ekkor a lift is üzemképtelenné válik, mert megszakad a biztonsági vonal és ezek után "jóindulatú" emberünk várja a hatást. Ha valaki jön ezen a szinten a lifthez, kicsit szórakozott vagy nem lát és meghúzza az így kinyitott aknaajtót és nem veszi észre, hogy a fülke nincs ott, leesik az aknába. Nemrég volt egy hasonló eset: öreg néni jött a kiskutyájával; a néni észreette, hogy nincs ott a fülke, de a kiskutya reflexből berohant és több szintet esett az aknában. Szörnyet halt...

Amikor meglattam a liftes topikot, nemtudom miert jutott eszembe Doller Akos neve... :)))

dollerakos képe

Szia!

 

Most épp autós liftekhez tervezek vezérléseket. Kicsit bonyolultabb, mint a személylift, mert többféle szenzort kell figyeltetni, valamint sorompók is vannak, a tető-műveletek közben csak totman-vezérlés lehetséges (amikor nem mehet automatikusan, hanem nyomni kell egy távirányítót vagy gombot...). Vannak olyan liftek, amelyeknek a teteje maga a kertnek egy része, nem is tűnnek ki a környezetükből, ugyanúgy virágok, bokrok vannak rajtuk, mint a kertben és amikor használják, egyszer csak elkezdenek emelkedni a virágok és a bokrok és alulról egyszercsak feltűik egy emelkedő autó... Aki először látja, a frászt hozza rá, ránk meg a röhögést..... :--))