Erzsébet híd I.
ÁDY, 2007, október 22 - 15:50
30-es évek-2007
»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Preview
Erzsébet
Erzsébet kiráyné útja
1960-1969
1960-1969
Erzsébet körút
Találat: 3
Találat: 3
Erzsébet körút II.
Akkor és Most
Akkor és Most
Erzsébet körút III.
Akkor és Most
Akkor és Most
híd
Alagút Lánchíd
1966
1966
Colorvox - Kossuth-híd BUDAPEST
1950-1959
1950-1959
Colorvox - Lánchíd BUDAPEST
1960-1969
1960-1969
Ferenc József híd
1920-1929
1920-1929
Hamutartó Kossuth-híddal BUDAPEST
1950-1959
1950-1959
Hidfő
1980
1980
Katonai szükséghíd
1945
1945
Kossuth-híd
Találat: 4
Találat: 4
Kossuth-híd
1940-1949
1940-1949
Kossuth-híd
Találat: 4
Találat: 4
Lánchíd
Találat: 9
Találat: 9
Lánchíd Alagút
Találat: 2
Találat: 2
Lánchíd bélyeg
1964
1964
Lánchíd Brandy
1997
1997
Lánchíd brandy italcímke
Ismeretlen évjárat
Ismeretlen évjárat
Lánchíd Clark Ádám tér
Találat: 2
Találat: 2
Lánchíd Espresso
1961
1961
Lánchíd képeslap
Találat: 2
Találat: 2
Lánchíd újjáépítése
Találat: 3
Találat: 3
Margit híd
1914
1914
Margit híd
1964
1964
Margit híd
Találat: 2
Találat: 2
Margit híd
1916
1916
Orion Orchidea televízió
1980-1989
1980-1989
Petőfi híd
1964
1964
Prága Károly hid
1977
1977
RÁBA hátsóhíd-makett
1970-1979
1970-1979
Sukarno elnök díszmenete a Lánchídon
Találat: 2
Találat: 2
Szabadság híd
Találat: 4
Találat: 4
Szabadság híd és a Gellért hegy
1960-1969
1960-1969
Szabadság híd Pesti hídfő
1960-1969
1960-1969
Szeged Tisza-híd
1909
1909
Székesfővárosi Közvágóhíd
Akkor és Most
Akkor és Most
Vasúti híd
1971
1971
Akkor még baloldali közlekedés volt :)
Magyarországon 1941-ig baloldali közlekedés volt.
http://74.125.39.104/search?q=cache:WWTC1qD-g4EJ:www.vezess.hu/hirek/julius_6_hatvaneves_a/686/+Balra+tarts%2B1941&hl=hu&ct=clnk&cd=1
Igen!
Erről már írt a Retronóm is!
Itt: Jobbra hajts!
Mennyivel szebb volt az Erzsébet-híd akkoriban! Meg mintha a templom fala is fehérebb lenne. :) Az a kis épület közvetlenül a híd előtt vajon milyen célt szolgálhatott (hídpénz?)?
Az a kis épület, bár lehet hogy szedtek onnan hídpénzt is még az I. vh. előtt (ezt nem tudom), elsősorban azért volt, mert a híd építésekor megcsúszott az egyik lánckamra, és ezért jókora nehezékeket építettek mind a négy lehorgonyzás fölé. Ez Buda felől készített képeken látszik csak igazán jól.
Maga a híd meg szerintem Budapest legszebb hídja volt, és nemcsak esztétikai okokból volt hiba nem helyreállítani, hanem egy elhibázott közlekedési koncepció is közrejátszott, azaz az új széles hídnak egyértelmű következménye lett a Rákóczi út brutális forgalma. Na meg ezzel együtt a gyalogosok bezavarása a szögletes-dísztelen árkádok alá, amiket a régi patinás homlokzatok tönkretételével alakítottak ki...
Épp ma mondta egy "nagy idők tanúja", hogy a Gödöllői Hév
még mindig a bal oldali közlekedés szerint jár,mert
annak idején túlságosan drága lett volna a műszaki berendezések átalakitása.Ez az egyetlen járat ahol megmaradt
a balra hajts.
A kisföldalatti is sokáig így közlekedett, az 1973-as(?) felújítás során fordították át a menetirányt. A korábbi képeken még a Zserbó előtti lépcsőn lefelé mentek az utasok.
Köszönöm!
Ez is egy újdonság számomra.
Amikor az Állatkertbe mentem, ami gyakran megesett, a földalatti megállóban mindig jobb irányból néztük, jön-e már a következő. Volt egy korabeli jelzőrendszer is az érkezés irányában, nagyzöld-kiszöld: messze a következő, nagyzöld-kispiros: elindult az előző megállóról, nagypiros-kispiros: rögtön érkezik. Sajnos valamelyik felujitásnál azokat is eltüntették.