Lada Niva


Forrás: 
Saját
Lada Niva

a használati útmutatója úgy kezdõdik, hogy ez a kocsi "gyors, kényelmes, ötszemélyes". ez nem egészen igaz, de terepen tényleg jó.

...és ezt a mai napig tudják produkálni...

Volt módom egy ilyen kocsit birtokolni. A gyorsaságról: 15o-el el tudott menni, ez elegendő végsebesség, ha nem a mai luxusteperjárókkal hasonlitjuk össze, de 1oo fölött már szabályosan füldugó kellett, mert egy hajógépház zaját produkálta és a fogyasztása is 15 körülre ment fel csúcssebességnél. Kényelme és utaslátszáma: elől teljesen normális utazási kényelmet biztositott, hátul kissé szükös volt, 3 böszme például alig fért volna be. Végül a rendszerváltás zürös időszakában az egzinsztenciális bizonytalanság, állandó áremelkedések miatt el kellett adnunk és egy gazdaságosabb kocsit kellett vennünk. Ja és egy év után enyhén rozsdásodni kezdett. Tehát pozitivumok: megbizható, erős, mindenhová eljut. Negativumok: hátul szűkös, piszokul hangos, nagy fogyasztású, rozsdásodásra hajlamos.

Hajdan fiatalon minden vágyam egy ilyen volt... De nem tellett rá... Most meg... lassan az utak minősége miatt kell beszerezni ... van belőle új változat az 1.7i 1700köbcis injektoros motorral... a hangja?! Nos... Kell bele jóerős hangcucc, a generátor bírja mert orosz, És így legalább hallják hogy jövünk... :-)

Kiss Béla lászló képe

A munkámhoz tartozik, hogy utánfutóalvázakat, és/vagy tengelyeket tesztelek a győri agglomerációhoz tartotó Écs község mellett található Rábaring-tesztpályán, szabványos körülmények között. Az egyik vontatóautó, a "kicsi" egy 1984-es 1600-as Niva. Egy teszt-széria során 100000(százezer) km igénybevételt kell modellezni különféle jellegű igénybevételekkel (húzás-nyírás-csavarás, többedrendű nyomatékok hatásai, stb) Egy széria egy munkanap alatt tehető meg. Nos elmondhatom, hogy a Niva lefelezve úgy rántja fel álló helyből a 2,5t-s futót a 15%-os kaptatón, mint a szél(természetesen egy tengelyt hajtva csak), széria motorral. Nagyon sok tesztet megcsináltam, többek között a Nivával, egyetlen egyszer sem akart a futómű-hajtómű-motor széthullani, pedig az igéynbevételek ugyanúgy a gépes járművet is terhelik. A '90-es Mitsu Pajor két nap után difihullásban elkullogott, aztán a '99-es Nissan Pickup gátlói keztdek el egyetlen nap után pisilni....pedig ezek valódi, jó terepjárók. A Niva nyekkenés nélkül veszi az akadályokat, szinte elképesztő, amit kibír.