Sony RX-77 midi hi-fi
panblue, 2015, április 19 - 12:41

Forrás:
saját
Sony RX-77 midi hi-fi.
A maga idejében nagyon jól felszerelt és univerzálisan használható készülék volt.
1998-ban vettem miután eladtam az első szintén sony FHB55CD kis hi-fimet.
Az Izabella utcai sony centerben volt kb. 88e FT.
Eddig a szüleimnél pihent miután 2000-ben "nagy gépekre" cseréltem.
- 2x80 watt teljesítmény
- 3 cd lemez kezelése
- karaoke és "dj" funkció
- V.A.C.S. erősítés ami torzításmentes hangzást ad maximális kivezérlésnél is
- a cd résznek van optikai kimenete
- vonal kimenet és MD/VIDEO bemenet
- EQ
- "Groove" ill. "DBFB" funkció a hangzás kiemelésére
- A mélyhangszórók gyors reagálású lágy gumiszéllel gyártott "quick edge" típusúak.
panblue




»
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- Thumbnail
Sony

1991

1980-1989

Találat: 2

1981
1980-1989
1980-1989

1990-1999

1990-1999
1991

1993

Találat: 3

1981

1997

1997

1996

1970-1979
1990-1999

1980-1989

1990-1999

1990

1990-1999

1980-1989

1990-1999

1988

1991
1989

1980-1989
1970-1979

1980-1989

1980-1989

Találat: 2
1990-1999

1980

1984

1991

1992

1990

1980-1989

1970-1979

1995

1989

1980-1989

1970-1979

1994

1994

1990

1980-1989
1980-1989

1980-1989
Nálam is járt ez ,meg rx,rxd 5-7,meg a többi társai.Iszonyú rossz volt a hangjuk sajnos árukhoz képest,bár ezeket nem is minőségi hangra tervezték.Cd részük elég korán megadták magukat,meg hangerő szabályzókkal voltak problémák.Viszont cserébe szépen villogott,csillogott minden rajtuk:) Ezeknél annak idején a Technics-Panasonic Pl: sa 25,45,47 volt még roszabb,hiába volt dupla meghajtás.Az persze torzítás mentes hang:) kapásból levágta mélyet,magasat teljes kivezérlésen.Minden közép tartományban szólt,úgy mint Sokol rádió:) Fiatalokat meg tudták vezetni kinézet miatt ez volt a lényeg akkoriban 96-2000-es évek közt.2005-től jöttek a 2.1-5.1 társaik na azok voltak az igazi borzalmas ipari hulladékok :(
Üdv!
Részben igazad van-a panasonic tényleg rosszabb volt ezeknél,de azért sokol hangjuk azoknak sem volt!
Ez ugyebár 17 éves készülék-a cd-n szíjat kellett cserélni,egyébként mindent visz.
A hangerőnek semmi baja,inkább a nyomógombok
kontakthibája bosszantó de az is orvosolható.
Mint írtam 1998-2000ig használtam aztán jött egy nagy qs sorozat :-DDD
Az tény hogy a régebbi kis sony "torony",az fhb55cd szerényebb,szerethetőbb és jobb hangú volt ehhez képest de nem szólt ekkorát.
A mini és midi hifik kora nálam 2000-ben lejárt,de anno
szerettem őket.
panblue
Ohh!
A régi szép idők, nos igen, nekem is volt régen hasonlóm, bár mostanság is megörököltem egy újabb midi-t, amit nekiadtam a testvéremnek, az napi 10 órát megy konyhában egy polcon van elhelyezve, igaz a cd váltója már kakukk "nem is akartam megjavítani" ám amúgy rendben van.
Még a QS ed a jó fajtából volt, és olyan 2004 körül a Sony már elfelejtett komoly alapanyagokkal dolgozni, lásd a scroll hangerőpoti és hasonlók.
Szerethető kis masinák voltak ezek, működtek, lehetett velük döngetni, igazi panel szomszéd pukkasztó gép. De eltelt 17 év és lásd, valójában még egyben van. A mostani akár ES vagy QS komponensek már nem a régi szellemben készültek.
Atesz
Milyen érdekes, hogy a hangsugárzókat a Videotonnál gyártották Veszprémben. :D
Üdv!
Nincs ebben semmi érdekes,a mélyhangszóró mai napig kapható Fehérváron :-)
Gyártottak jó pár sony cuccot Magyarországon,van pl egy sony cd lejátszóm,az is hazai termék-legalábbis összeszerelés.
Apropo-egy ismerősnél láttam fekete színű videoton dvd lejátszót!Soha nem találkoztam még ilyennel eddig.
panblue
...... csak kicsit sokba kerültek, még előzőhöz képest is!
http://www.radiomuseum.org/r/sony_compact_disc_receiver_hcd_sd1.html
Ha jól emlékszem, láttam Sony keverőpultot is. Vagy 2-3 méterest. Talán stúdiópult volt.
Üdv!
Ha jobban belegondolok akkor a címben szereplő rx77 annyira nem is volt horror vadi újonnan '98-ban 88e FT-ért...legalábbis ahhoz viszonyítva hogy
az FHB55CD-t '93-ban kaptam az egyik Király utcai bizományiból 35e-ért.
2000-ben amikor váltottam akkor az STR-DB725QS AV receiver volt 150e,
az 5 lemezes CD váltó 57e,a tc-kb920 QS deck 120e (megcsíptem kifutóban 60ért) és a hi-fi sztereo 6 fejes sony video 78e......
A jó cuccok most is drágák...ahogy a vidis-orionos időszakban 1-2 vagy több havi kereset volt a hifi ez nagyjából most is ilyen arányt mutat.
Péter
Az ilyesmi gépekben márkától függetlenül 20 év után a hangerőencoder mindig javításra szorul, általában az összes mikrokapcsoló oxidálódott, a magnóban minden ékszíj döglött. A cd-váltó végálláskapcsolói eloxidálódtak, a síneken beszáradt a kenőanyag. A karácsonyfakijelzők vonzzák a port, és a végfokok is csak oldalra szellőznek a felépítésből adódóan. Emiatt rengeteg por összegyűlik bennük, a lézerfejre is jut bőven. Mára már szinte mindegyikkel foglalkozni kell. A hangjuk elmarad sok géphez képest, de azért lehet ezeket a gépeket is szeretni.
Üdv!
Nos a feltöltés óta sok minden megesett ezzel a masinával..
Nem sokkal a rendberakása után átvette tőlem egy ismerősöm a grillező-szalonnázó szekciójába a kertbe...
Jó pár bulizás után (télen-nyáron egy nyitott teraszra kitéve) az idő vasfoga megkezdte a membrán gumiszéleket.. Semmi gond, rákötöttek másik hangfalakat.
Aztán a gép állt meg, egyszer a cd (szíjcsere) aztán a végfok (annyi por és kosz gyűlt össze benne hogy rövidzárként érzékelve mindig leoldott)
Tehát egy alapos takarítás után a gép még mindig megy ????
"It's a sony" - ha már nem is az ami 98-ban volt ????
Szerintem ezek a "minihifik" egyike sem szólt rendesen. Olcsó silány minőségüek voltak, márkától függetlenül. Az olyan HI-Fi-k amik önálló részekből álltak ott már lehetet beszélni HI-FI-ről!
Üdv!
Nem is beszélt itt senki arról hogy minőségi vagy nem minőségi...
Retro - ha silány- ha nem: a mai napig működik,a hangsúly ezen van.
Rengeteg "retro" dologra elmondható hogy nem a minőség az amiben kimagaslóak de ez az oldal nem is erről szól..Neked ezt főleg tudnod kéne hisz régóta "tag" vagy.
Hi-Fi kifejezésre értettem. Ezek nem HI-Fi cuccok.
100%-ban, vagyis teljes mértékben egyetértek a megállítpásaiddal!
A Hi-Fi szabvány ugyan 1973-as, ám mégis már akkoriban egészen jól felvázolta,. vagyis lefektette az alapjait annak, hogy mi az ami már "Hangzáshűség".
Azt gondolom nem kell részletezzem, hogy az emberi hallás lehet az alap.
Mert hiába vinnék fel a Hi-Fi "Frekvenciaátvitel" meghatározását, mondjuk 33KHz-re, ha úgysem hallja csak a kutya.
Mondanom sem kell: A kutyát sem érdekli.
Szóval, visszatérve a „műanyaghifire”
Ezt 3 szempont határozta meg:
- Hordozhatóság
- Tömeggyártás
- Üzleti szempontok: Minnél olcsóbban legyen hozzáférhető /gyártható/ és minnél többet adjanak el.
A pénz „oltárán feláldozták” a minőséget.
Gondolom ezt nem szükséges részletezni ;)
üdv.: oldtimer
A címben is szerepel hogy : "midi hi-fi"
Szerintem +/- pár évvel azonos korosztályba tartoznuk,így nem
értem a fennakadást sem az elnevezést sem a minőségi kérdéseket illetően.
Anno ezek a fogalmak voltak a "hifi" szótárban hogy: mini hifi,midi hifi,hifi,aztán ez bővült (látókör) a high-end és audiophil kategóriákkal.
Ennél jobban nem is akartam és nem is akarok belemélyülni.
Mini, Midi = hi-fiCske
"Kinek a papné, kinek a paplan"
Egyetértek! Én sem mélyülnék bele (inkább Hi-Fi-t hallgatok)
:: Kalmopirin