Fiat 124


Forrás: 
Saját könyv
Fiat 124

Beszarás Kabrió fiat :-) Ez mekkora poén :-)))))))

Olaszországban is ritkaság volt, még meglévő darabjait nagy becsben tartják. E modell licencét persze a SZU már nem vette át, túl burzsujos lett volna. Képzeljük csak el: kétajtós Kabrió-Zsiguli! A legrondább majom is rögtön becsajozott volna vele.

Épp kost készültem írni a Carrozzeria Touring-nak Rozzano-ba (most élesztették újra a cégüket).
Én az alsó két fotóval 10 éve találkoztam a pécsi Pollack kollégiumában, a szomszédom szobájának a falán. Ő is örökölte, és nem tudott róla mondani semmit. Azóta vadászom a kocsi eredetét. Írtam több helyre is, a Fiat-nak, az Abarth-nak, egyéb külföldi kluboknak, de fogalmuk sem volt róla. Valahonnan az alsó képhez tartozó, picit más szögből készített fotóját töltöttem le a gépemre. Megpróbálom ide feltölteni.
A minap eszembe jutott (miközben a Golf 1 gti-m újítom fel "nulláról") utánanézek a Fiat-nak is. A vinyóm legmélyén megtaláltam azt a fotót, fiat 1966 Carrozzeria Touring.jpg néven. Rákerestem a cégre (http://www.touringsuperleggera.eu), gondoltam írok nekik.
Ám mielőtt írnék meg akartam keresni a fotóm forrását.

off
Tényleg: hogyan lehet megkeresni egy képet a neten, ha esetleg a neve már nem az eredeti?

on
Így kerültem véletlen erre a portálra. Mennyi frankó dolog van itt...
Szeretném ezt az autót megépíteni, amihez több infóra, esetleg tervekre lenne szükségem. És persze felmerülhet némi jogi kérdés is a terv tulajdonosa részéről.
Az autó szerintem szép, váratlan, hogy ebből a "kocka" formából ilyet ki lehet hozni. Tetővel talán nem annyira elegáns.

Ami a lényeg: nem kaphatnék egy jobb minőségű másolatot erről a képről? Van-e valami egyéb infó abban az újságban. Ez esetleg egy évkönyv?

A választ köszönöm!

Mező Péter
mezopeti@freemail.hu

Szia!

Ha nem tévedek, a kép a Liener György féle Autótípusok c. könyvben van, az 1977-es kiadásban.

Általánosban hazafelé menet - pontosan ahol a "Sötétben suliból haza " c. posztomban leírt elhúzódó csúszkálás volt :-) - volt egy kis fiókkönyvtár, sokszor betértünk a haverrel (szintén uaz az illető, nem sok minden érdekelte, de az autók igen! ;-) megnézni, ugyanis nem lehetett kölcsönözni. Ja,és a kedvenc téma ez a "Lada-kabrió" volt. :-)

A LÉNYEG: NEKEM MEGVAN A KÖNYV, SZÍVESEN BESZKENNELEM NEKED A KÉPET, BÁR AZT VEDD FIGYELEMBE, HOGY EGY 30 ÉVES NYOMDATECHNIKAI PRODUKTUMOT AKÁRHÁNY1000 DPI-VEL SZEDSZ BE, EGY SZINTEN FELÜL CSAK A PAPÍRROSTOKAT LÁTOD JÓ MINŐSÉGBEN.
VISZONT A MAXIMUMOT KI LEHET BELŐLE HOZNI, A KÖNYV MAGA KB.20X20 CM, A FENTI KÉP (A 3 AUTÓ EGYBEN) EGY OLDAL.

Üdv

Ádidi

ja: hozzájutottam az Autó-motor 1957,1958,1964,1965,1966,1967,1968 és 1969 évi közel hiánytalan, újszerű állapotú évfolyamaihoz. Ha valaki ilyen
években már vagy még futott szoci verdával foglalkozik felújítás szintjén, számíthat rám az adekvát cikkek ügyében.

ÁDY képe

Ment az e-mail az infókkal, képpel.

Köszönöm! Megkaptam.

Íme az én fotóm:

http://retronom.hu/node/8941#comment-8156

MezőPeti

Sikerült a gyártó céggel (most indították újra) felvennem a kapcsolatot.
A fotón szereplő az egyetlen példány, ami készült. Nagy siker volt az 1966. november 3-i Torinói Autószalonon. 10 ezer darabos megrendelést ígértek a karosszéria műhelynek, de nem lett belőle semmi, ráadásul ennek a cégnek ez lett volna az utolsó esélye a túlélésre 1967ben.
Így az egyik tervező tiszteletdíjként elkérte ezt a járművet.
Érdekesség, hogy az alap természetesen egy gyári Fiat 124, a 44-es sorszámú, ami lejött a szalagról. Az első negyven példányt a Fiat tesztelésre használta, 3-at kiállításokon mutatott be.
Nagy kihívás volt az átépítés, hiszen ekkoriban már gyakorlat volt az önhordó karosszéria építése és a korabeli motorok teljesítményarányának javításához ez jó módszer volt, hiszen csökkenteni lehetett a jármű tömegét a karosszéria anyagának "vékonyításával", hiszen a karosszéria egy merev keretet képez. A tető eltávolításával tehát a karosszéria megmaradt része összecsukódni kívánt, amely ellen komoly erősítésre volt szükség.
A jármű ma Erba-ban látható, a tulaj garázsában illetve időnként előveszik egy-egy veterán találkozóra. És még mindig sikeres.
Az élet sokszor igazságtalan.

kondis képe

nagyon szép a cabrio.bár tényleg vicces lett volna anno ahogy az elvtársak kalapban nyomulnak vele a körúton:)

Elvtársak?

kondis képe

elvtársak!Kádár Jancsi+bandája!!!

Kádár és a Zsiguli! Nagyon fiatal lehetsz...

A hatvanas évek végéig a férfiak, még a nagy James Bond is kalapban járkált, ez egyáltalán nem az elvtársak kizárólagos viselete volt. Annyi téveszmét ápolgattok a "kommenyizmusról", hogy az hihetetlen.

Érthetetlen sok esetben részemről a többesszám használata  ok  n é l k ü l

 

Az ilyen "Te mindíg..." meg "Te sose..." nem az objektív véleményalkotást mutatja

/ahogy a többesszám se/

 

Kalmopirin

Mindegyik tetszik! Talán mert inkább a régi autók tetszenek.

Mint például ez is.

Bár lehet, hogy a képen egy „replika” van.

 

üdv.: oldtimer

Dr Dee képe

A replika kifejezést az autókra használjuk. A gyár engedélyével készitett másolatról van szó. Méretben egy kicsit eltér az eredetitől. Műszaki beltartalma sem egyezik meg az eredetivel. Ára jóval olcsóbb, bár már pár modellnél ez nem igaz. Ha jól emlékszem a legtöbb replika a Ford Shely Cobrájából készült.

Az általad belinkelt autó NEM másolat, hanem egy eredeti Morgan.

Komolyan.

 

üdv.: oldtimer