Malév IL-18 repülőgép

A Ferihegyi repülőgép emlékparkban jártam.
Ezt a repülőgéptípust az egykori Szovjetunióban tervezték és gyártották az 1950-es évek végétől. Az itt látható HA-MOA lajstromjelű 1960. április 2-án érkezett Ferihegyre, elsőként a típusból a Magyar Légiközlekedési Vállalathoz, a Malévhez.
Ez volt az akkori idők csúcstechnikája a hazai repülésben, mert dugattyús motorok helyett modern légcsavaros gázturbinákkal volt felszerelve. Mérete a többi, akkor a vállalatnál lévő Il-14-es és Li-2-es gépekhez viszonyítva, melyek szintén itt láthatók, szembeötlő és a 89 utast szállító gép hatótávja is jelentősen felülmúlta az előbbiekét. A típusból 1960 és 89 között 8 db repült magyar színekben.
Farihegy 1961
Emlékpark 2009
Csináltam a többi gépről is képeket azok is jönnek, csak már nem blogba.
De mindegyik linkjét majd ide teszem,
így az emlékpark repülői egy helyről elérhetőek lesznek!
Repölőgép emlékpark Ferihegy
Nyitva tartás:
Március 15-től szeptember 30-ig
naponta 9 - 18 óráig
Október 1-től november 30-ig
naponta 9 - 16 óráig
- ÁDY blogja
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Találat: 11

1985

1980-1989
1970-1979

Találat: 2

Akkor és Most

Ismeretlen évjárat

1980-1989

1970-1979

1980-1989

Találat: 2
1969

Ismeretlen évjárat
1970-1979

Találat: 2
Találat: 6

Találat: 4
Akkor és Most

Akkor és Most

Találat: 3

1969
1990-1999

1967

1980-1989
Találat: 2

Találat: 2

Találat: 2

1980-1989
1980-1989

1990-1999
AnnA--------------------Köszönöm, hogy feltetted a képeket. Gyönyörüek a gépek.
Nem is tudtam arról, hogy ilyen muzeum is van. Lehet fotózni? AnnA.
Mint látod igen, lehet fotózni.
Micsoda finomság.....
Készült videó is, nézd meg :)
http://tv.retronom.hu/node/16410
Szép napot ! Én itt lakom Lőrincen , "összenöttem" akarva akaratlanul a repülőtérrel . Kassába jártam suliba , minket a Mélév patronált . Voltunk is
sokat kint ha jött egy fontos elvtárs : integetni . De cserébe néha felmehettünk a gépekre és a felfújodó csuszdán ugrottun ki vidám úttörőként . Igaz amikor leszállásnál lezuhant azt is hallottuk . A múzeumban is voltunk egyszer - kétszer a családdal , és nagy élmény a gyerekeknek . Ráadásul én ott voltam katona is , igaz csak 1 hónapig ... Sokat álltam akkoriban a 18 - as alatt ... igaz akor már csak teherszállításra használták . A szárnyait az ember fél kézzel lehúzhatta vagy 30 cm - t , mozgott rendesen . A légcsavarok , hát ... ahoz se kellett
sok erő . Persze tudom , hogy remek gép volt akkoriban . Nekem a régi festés jobban tetszik mint a mostani , valahogy egyedibb , szebb ...
Ajánlom én is mindenkinek , vigye ki a családot , gépközelből más ám a repülés ....
Zubor F. leo
Szép napot neked is, földim :)
Én is Lőrincen nőttem fel, szintén a Kassába jártam általánosba, de csak apummal jártam a repülőtérre. És én is hallottam-láttam amikor leszállás közben lezuhant a Malév IL-18 -asa, lassan már 36 évvel ezelőtt egy ködös januári estén. Éppen a suliból értem haza, és apum beengedett a kapun mikor bevörösödött az ég és egy hatalmas dörrenést hallottunk. Rögtön kiszaladtunk a reptérre, de már nem engedtek minket a közelébe sem, úgyhogy csak az érkező tűzoltókat és mentőket figyelhettük. Talán 5-10 perc alatt megérkeztek, igazán gyorsak voltak.
Angol oldal:
http://www.roger-wilco.net/anniversary-%E2%80%93-il-18-ha-moh-crash-at-b...
Nekem is volt még hozzá szerencsém.... 13 évesen, egyedül utaztam Drezdába és már akkor utasszállításra mindenkinek legalább TU-134-esei voltak, de az Interflugnak (Kelet-Német légitársaság) még IL-18-asai.... Arra emlékszem, hogy fent időnként azt éreztem, hogy lezuhanunk, ekkor mindig belekapaszkodtam az ülésembe. Mint elmondták, ezt azért érezhettem, mert légzsákokba kerültünk... Leszálláskor pedig irgalmatlan viharba kerültünk, a gépet ide-oda dobálta, azt hittem, mindjárt szétszakadunk... Azért a TU-gépeken ilyet később sosem éreztem...