Moszkvics 412, 427 és 434 Típusú gépkocsik Kezelési és karbantartási utasítása


Forrás: 
saját
Moszkvics 412, 427 és 434 Típusú gépkocsik Kezelési és karbantartási utasítása

Ma került hozzám ez a könyv. Ez a drága jó postás, hogy az a hernyótalpas kanördög kedveskedjen a legféltettebb pontján egy láncos buzogánnyal nekije. :-D Mert a legnagyobb viharban nem csöngetett volna be, hogy--"csomagod gyütt" Neeem, betette a kinti levelesbe, itt jelenleg nagyon nagy vihar van, szóval egy kicsit átázott, de a radiátoron egy bő félóra alatt visszanyerte gyári "fényét" :-D

412 001.jpg 412 002.jpg 412 003.jpg 412 004.jpg 412 005.jpg 412 006.jpg 412 007.jpg 412 008.jpg
Radios20 képe

A 412-es Moszkvicsba két féle autórádió került beépítésre. Kezdetben még a 408-asból átvett fém műszerfal volt beszerelve az ahhoz tartozó AT64Z rádióval, majd áttértek egy teljesen műanyag borítású műszerfalra, amibe az A370M készülék került. A fenti képeken még a régi műszarfal látható AT64Z rádióval, de bővebben már az A370M készülékkel foglalkozik a könyv.

 

at64z.jpg

 

Az AT64Z rádió (A kép forrása www.rw6ase.narod.ru )

 

 

a370m1e.jpg

 

 

 

 Az A-370M rádió (forrás ugyanaz a honlap.)

 

 

 

Laki Géza képe

A fenti A-370M típusú autórádió mintájára készítette a VT az RD 3603H típusú autórádiót,amelyet a VAZ autógyár épített be a Zsiguli autókba.

Ugyanennek a típusnak a rövidhullámú változatát forgalmazták itthon, amely Zsiguli autórádió néven volt ismert.

Radios20 képe

Köszönöm a hozzászólást.

 

Üdvözlettel; Radios20

 

A későbbi Moszkvicsban,a Moszkvics 2140-ben pedig ha jól tudom akkor az A-373BM készülék volt beépítve.

 

a373bm.jpg

 

(forrás: www.rw6ase.narod.ru )

Laki Géza képe

Üdvözlöm! Nem tudom,mert őszintén mondom, nem emlékszem rá,hogy lett volna azokba gyárilag rádió,föleg ez a típus. A fenti típusokból  csak az első 2-re emlékszem,az utobbira nem.

De azt se tudom,hogy amit kivittek a zsigákhoz,azt hova építették be.Mert az itthoniakba már a rövidhullámú változatot építették,azt is már utólag a tulajok.

(Erre mondják,hogy sem megerősíteni,sem cáfolni... vagyis marad nyitott a kérdés.)

De tessék megnézni a 370M rajzát,a könyvben. Egy érdekességet talál:a hullámváltó a rajzon egy sávból áll,kivül két nyomógomb van.Eredeti ottani megoldás!!!

Radios20 képe

Én is az itthon látott pár Moszkvicsban mindenféle autórádiót láttam. Amit éppen a tulaj beleépített. viszont egy orosz honlapon láttam ezt a rádiót Moszkvics 2140-ben. ezért gondoltam, hogy ez lehetett a gyári. Moszkvics 2140-ben is volt elvileg rádió, ez biztos, mert valahol olvastam, csak most nem tudnám megmondani hol.

 

 

2916270470_ac25c471e7_b.jpg

 

 

 

 

Laki Géza képe

Ez pedig az,a 2140. Most,hogy láttam ugrott be,hogy egy ilyet -nagyon csúnya barna színben- javítottam,de hogy milyen rád.volt benne,azt nem tudom. Arra viszont emlékszem,hogy a jobbszélső kerek műszerbe volt valami ampermérő,aminek a söntje mindíg kilazult,és ki akart gyulladni az autó. Azzal küzködtünk mindíg.

(Az igazság az,hogy kellene tudnom,mert anno nagyon megnéztem,mert volt egy ilyen befizetve.Ez 84-ben volt,103 vagy 108 ezerért osztogatták.De előttem megállt a sorszám,és nem bírtam kivárni.Akkor vettem a Trabit.)

Radios20 képe

Trabantban gyárilag volt rádió, vagy csak a helye? Lehet nem jól tudom, de mintha a kocka Wartburgban Tesla "Spider" lett volna?

Válaszát előre is köszönöm!

 

Üdvözlettel; Radios20

Radios20 képe

A csúnya barna színű Moszkvicsról jutott eszembe. Szerintem sok orosz gépnek, pl a Moszkvicsoknak egész mutatós formája volt. Jó mondjuk a 408-as az Pininfarina formaterv. De pl. az IZS motorok sem voltak csúnyák szerintem. Csak azok a (magánvéleményem) borzasztó színek.

Pl az IZS Planéta nemtudom hanyas motorkerékpárt is elrontani, hát mondjuk "pisztáciaszín" festéssel. :-D Ilyen pl a "Festival" rádió szép forma fém betétekkel díszített magasfényű káva stb. stb. a hullámváltó nyomógomboknál beazonosíthatatlan, régebbi sörösrekesz szín zöld díszléc műanyagból.

 

fest_b.jpg

 

 Rigában a Popov rádiógyár készítette. "távirányítós masina" :-) Nekem nagy álmom egy ilyen, ronda zöld díszléc ide vagy oda :-D

 

radio_koll_patron.jpg

 

(forrás: www.oldradio.lv)

Laki Géza képe

...csak a helye volt meg. Nehéz ügy lett volna,mivel akkor csak a TR 65-ös készülékek voltak divatba.Ezeket lehetett 6 és 12-re átkötni,és a testet is lehetett "cserélni"a plusz és mínusz-nak megfelelően. Később 71 körül már jöttek a már említett Zsiguli rádiók, hat voltos kivitelben. Ekkor már szerelgették őket a trabantokba is. De nehéz téma volt,mert a műanyag kasznin "átjött" a gyújtás. Különböző megoldások voltak,pl.a motorházat belűl egy vékony alu.lappal árnyékolták,de tökéletes nem lett. Sőt az autókerben árultak ezekhez külön egységcsomagban zavarszűrő kondikat.Az enyém is 6-os volt,és volt benne(van is) egy magnós rádió.Ehhez akkor lehetett venni egy tranyós átalakítót,ami a 6-ból csinált 12 Voltot. Ezzel ment.

(Állítólag a trabiknak volt delux kivitele,hogy abba volt-e vagy ha volt hogy lett megoldva,azt nem tudom. Üdv:Géza

(Ja: A Wartburg deluxban volt gyárilag beépítve,de a pontos típusát nemtudom)

Radios20 képe

Köszönöm a választ!

 

 

Üdvözlettel; Radios20

Üdv mindenkinek!

 

Van egy eladó Moszkvics AT64Z rádióm aukciora bocsáltottam a  v a t e r án

Ha valakit érdekel irhat e-mailt: orban.ede@citromail.hu

Bár látom az 1970-es évszámot, de ilyen típusú moszkvicsok közlekedtek-e a 80-as években? Mert én nem emlékszem, hogy közlekedtek volna-e ilyen autók vagy egészen más típusúak voltak...

várom a választ :) köszönöm

 

Laki Géza képe

Biztos,hogy futottak még,hiszen akkor még.....ugye másképp volt. De találtam néhánysort, ami ezzel kapcsolatos:

 

Az autók átlagéletkora szerint a legfiatalabb márka a Chevrolet (1,9 év) a sor végén pedig a Moszkvics kullog, a maga 22,7 éves átlagéletkorával.

 

 

 

 Ezekszerint nem csak ezek a típusok,hanem a már előző években kiadott és ittlévő típusok is közlekedhettek akkortájt.

Radios20 képe

Szerintem nem volt belőlük annyira sok nálunk, de én pl.  a '90-es években láttam egy-két ilyet is Miskolcon. Sőt láttam még 407-est is mindíg ott parkolt az Újgyőri főtéren (régen Marx tér )

 

moszkvics4121.jpg

 

(Forrás: www.veteranautocsodak.hu)

kondis képe

Nagyon formás autók voltak!Úgy emlékszem,hogy az olaszok tervezték a 407est!

Radios20 képe

Elképzelhető, hogy a 407-est is olaszok tervezték.

a 408-ast biztos, mert az Pininfarina formaterv.

 

kondis képe

408ast akartam írni:) de 407 lett belőle!!