Trabi 601 combi


Trabi 601 combi

Trabi 601 combi 2009 agusztusában ekkor 36104 km futott teljesen gyári állapot

 

Második  tulaj , a legutolsó évjárat , és tényleg ennyi km futott . Hiszem hogy egykor sokat ér majd.

Nekunk is ilyen fos-zold volt az utolso trabantunk, csak nem kombi. Nagyon szerettuk, es tenyleg nem volt rossz auto.

 

Nyaron jo meleg, telen meg jo hideg volt benne. :)

milcsike

Ez igen! Szép,és már most is sokat ér!Pláne , hogy kombi! Ilyen állapotban kombit,nem nagyon látni ma már.Kömívesek,maszek zöldségesek kedvence volt,s igen hamar kipusztultak.Ez is egy / jobb,emberibb / korszak szimbóluma volt ,mikor még nem a terpjárós "guminők" s kuglifejű Audisok "uralkodtak" a közutakon...Emlékszem,mikor kifogyott a benzinünk az M7-esen,két perc sem telt bele de már egy másik Trabis megállt s segített...Ahogy műlt az idő s vele együtt eltűnt a Trabik zöme,úgy halt ki az emberekből az empátia is...

Gratula:)

NGA képe

Azért azt se felejtsük el, hogy éveket kellett várni az autóra, és ha nem tetszett a szine annak amit odalöktek, akkor közölték, hogy nem kötelező elvinni, majd elviszi más. aztán amikor végre sikerült megvenni, és alkatrész kellett, akkor sok esetben hónapokig kellett várni, ha nem volt az embernek összeköttetése. A mesternek az afit-ban meg tömni kellett a zsebét, ha nem akarta a tulaj, hogy 3 hónap mulva kerüljön sorra az autója.

Azóta felgyorsult a világ, az m7-esen sok benzinkút van, és az emberekből nem az empátia halt ki, hanem bizalmatlanok. Trabantok már ritkák az utakon, a mai autókhoz felesleges megállni, mivel csak szakszervizben javithatók.

Sokan azthiszik, hogy ez az empatikus közlekedéskultúra, hogy megállok segiteni, ez a szocializmus találmánya volt, pedig ugyanez volt péládul nszkában is, ahol a 60-as években a bogár tulajdonosok segitettek egymáson.

A kombik meg azért lettek a zöldségesek, kömüvesek kedvencei, mivel magánszemély nem tarthatott teherautót, vagy mikrobuszt. Igy más lehetőség nem volt, a trabant vagy wartburg kombi. Azonban a 80-as években ez már megváltozott, akkortól már vehettek.

 

Én nem bánom, hogy a trabik, wartburgok már csak lassan veterántalálkozón tünnek fel. A mai forgalom felgyorsult, és ezzel már képtelenek tartani a tempót ezek az egykoron a vágy tárgyának tekintett NDK csodák.

 

Sokszor lehet még találni ilyen autókat, ime itt is egy,

http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s_kombi_25000_km...

 

Kb ez is az értéke.

milcsike

Sok mindenben igaza van,tisztelt "NGA" ,de azt se felejtsük el,hogy akkor ,azokban az időkben a szűkebb keresztmetszetek között , ez is öröm volt.De még mekkora,hisz ahogy említette volt,éveket kellett várni egy hőn áhított modellre.Sokan szinte családtagként kezelték ezeket az automobilokat,nagy becsben tartva s megőrízve így oly sok éven át küllemük s műszaki tartalmuk kitűnő mivoltát.Igaz,hogy magánember nem vehetett teherautót,ezért is került sok kombi zöldségesek,maszekok kezébe...Ezzel nem azt akarom mondani,hogy a hiánygazdaság piaci struktúrája jó volt,csak azt akartam szimbolizálni,hogy megvolt az oka,miért is volt kincs a mobilitás eme formája,az autó.

S,hogy nem halt ki az empátia? Azért mert felgyorsult a közlekedés s ezek az autók már nem a mai utakra valók,az még nem azt jelenti,hogy meg kell verni azt a sofőrt ki megáll egy zebra előtt s átengedi a gyalogosokat...Hogy műcsajszik ,telefont szorongatva kis gömbölyded autójukkal száguldoznak táblán innen,szabályokon túl, a plaza tetejére...Le kell tolni mindenkit az utakról,mert egy tetves terepjáróban ül az illető,ki ledolgozta életét s abból vette öregségére...

Amúgy meg akkoriban 60 km/h volt a városi sebesség,ma 50km/h.És ,hogy közlekedtek akkor "ezekkel" a járgányokkal, s ,milyen a morál ma az utakon...A közlekedés jellemzi magát a társadalmat...

Akkor is szép a Trabid:)

NGA képe

Még szerencse, hogy nem lakom Bp-en, mivel itt a fent említett atrocitások nem fordulnak elő. Itt még egy Trabanttal is normálisan lehet közlekedni

Már én sem használom szivesen főúton, és nagyvárosba sem merészkedek be vele szivessen . De ha kell a tengelyig érő szántást (nem sarat) bármikor megjárom vele.

Köszi!  A "foszöld " másnak is ezébe jutott, bár a munkatársaim levelibékának hivják,én pedig ZÖLDIKÉNEK,csupa nagybetűvel. Ettől rosszabb kocsim soha ne legyen ,egyszer kellett égőt cserélnem (12 év alatt). És egyszer kivettem belőle kíváncsiságból a gyertyát (denso) ,de azzal már 17000 futott  a színe őzbarna volt ,úgy hogy vissza bele.  A fűtés meglepően jó, egy gumi alkatrész tehet róla ha nem (szétreped ). Az ajtók két centiről csukódnak és jó a szigetelésük.( a suzukimnak háromszor erősebben be kell csapni az ajtaját bár komoly 1340km van benne).A meleg pedig nyáron pont olyan mint egy másikban . Majd el felejtettem aksit is kellett cserélnem 8 év után(MOST LEHET CSODÁLKOZNI).Nem tudom mi lesz ha a suzukim is 19 éves lesz ,az hogy fog kinézni?

Skoda_130_GL képe

Nem rossz a gép!

Az én tudomásom szerint a legutolsó évjáratban, amikor még volt kétütemű ,csak ilyen színben volt. Ráadásul régi műszerfallal adták ki (gondolom ami még raktáron volt),de ez sem a szokványos  műszerfal volt,kicsit módosított. Nem nagyon lehetett válogatni. Eszed nem eszed.

bocs a kicsit erös hozzászolásért,de kicsit tuláraztad a vidiket,de ahogy látom már egy madár elvitte......

Sajnos,vagy mégsem? Nem vitték el csak levettem .

Sőt az utolsó szériás kétütemű Trabik hátul spirálrugósak voltak!

Igen az  ,ezért pattogósabb is a földúton mint a régebbiek. A haveromnak laprugós van lágyabban rugózik  földúton ,nem pattog ,gyorsabban lehet haladni .

mondani,hogy ettől nagyon pattog.Bár az igazsághoz hozzá tartozik.

Radios20 képe

 Bár sokak szerint erős izlésficamban szenvedek, de szerintem a Trabant formára nem volt csúnya kis kocsi. Nekem egyedül a négyütemű kasznija nem tetszik, a többi szerintem jól néz ki :-)

 

Laki Géza képe

Kedves Csaba miért? A négyütemű kasznija más volt mint a kétüteműé?

 

 

 

(Igaz a motorház tető más,de a kaszni maga ugyanaz.)

Radios20 képe

Szerintem egy kicsit más.

A hátsó lámpa formája másabb, ami a kétüteműn volt az nekem jobban tetszik. A hűtőrács is csak egyik felén olyan elnyújtottan lyuggatott, az sem tetszik rajta, valamint az Ön által is említett motorháztető, és a műanyag lökhárító sem tetszik. Nekem ezek miatt a kétütemű kasznija jobban tetszik. Ha nekem Trabim lenne, és négyütemű lenne, kicserélném rajta ezeket kétüteműére.

 

Az első Trabik pedik kimondottan gyönyörűek, de a 601-es Trabant is egy szép forma szerintem. A négyütemű ezek miatt nem tetszik nekem.

 

Üdvözlettel, és bár megkésve de Boldog Újévet kíván;

 

Trabi1.jpg

 

 

 

Trabant_1_1.jpg

 

 

 

 

Bognár Csaba  /Radios20/

Laki Géza képe

Üdvözlöm Csaba! Ha tényleg tetszik és ha kell, egy kétüteműt tudok adni ingyen és bérmentve. Üdv:Géza

(Műszakija nincs.)

Radios20 képe

Ez komoly?

Nem vicc?

Hát ha tényleg így van akkor nagyon szépen köszönöm felajánlását elfogadom.
Bár nagyon zavarban vagyok :-)

De nagyon szépen köszönöm!

 

Üdvözlettel; Bognár Csaba

Laki Géza képe

az imél!!

 

 

 

 

Már el is ment!!