Videoton Star


Forrás: 
Saját Csányi Tibor gyűjteménye
Videoton Star

RM-4620 stár rádiómagnó

csepregi attila képe

Szakértők figyelem!

Van egy ilyen star magnóm,de semmire sem réagál csak búg.

Próbáltam külső zenei forrással és úgy szól,tehát a végfok jó.

De nem tudommit csináljak vele.

SEGÍTSÉG MERT SÜRGŐS!

E-mail címem:klh.zrt22@gmail.com

»

csanyi.tibor képe

A tápegység, egyik kondija okozza a hibát.

csepregi attila képe

Köszönöm a segítséget,de melyik kondi? Tudna esetleg egy belső képet küldeni ahol látható a hibás alkatrész?

Üdvözletem!

Nem egyértelmű a kérdés,pontosítani kellene.

Tehát ezekszerint külső jel forrásról szól mint erősítő,az egy dolog.Akkor viszont van tápfeszültsége.

A beépített magnójáról is produkál hangot?

Vagy csak mint rádió nem akar megszólalni?

Nem mindegy a hibakeresés iránya miatt.

@:O)

csepregi attila képe

Semmit sem csinál csak búg,nem is teker a magnó csak búg ez a búgás a potméterrel szabályozható,de amugy semmire sem reagál

Rákötöttem az erősítőjére egy magnót(a potméter elé)és szólt,irtó hangosan mert a potméter elé kötöttem ezen kívül semmire sem reagál.

 

Szép napot!

Akkor bizony sok oka lehet a gondnak és tényleg a tápegységfelől elindulva kell keresni a bajt hogy például az alapegyenfeszültség, 9 Volt megvan-e rendesen.Nem szüretlen vagy zárlatos valahol a tápfeszkör elkóhiba miatt és elégett egy ellenállás a körben emiatt mert akár ez is lehet baj,meghogy eljut-e a tápfeszültség az erősítőrészekbe, magnórészhez és a rádióhoz.Alapból ellenőrizendő hogy a magnómechanika által mozgatott laprugós kapcsolók zárják-e az áramkörüket és például kap-e az egyik kapcsolón keresztül egyáltalán 9Voltot például a motor szabályozó panelja bármelyik üzemmódban.Segítségként a linkelt oldalon megtalálható a tárgyban szereplő típusszám kapcsolásirajza is ,igaz djvu formátumban amit letöltés után át kell konvertálni pdf-be például a másik link online konvertálójával

http://oldradio.tesla.hu/rajzok/radio/radiok.html

http://www.djvu-pdf.com/

Most így  ezek lennének az első lépések.

@:O)

csepregi attila képe

A magnó kapcsolói jól dolgoznak,a motor pedig semmi feszültséget sem kap

de viszont ha bekapcsolás után belerakok egy kazettát akkor ha kézzel tekerem a motort akkor szól a kazetta(a motor működik)!

 

Köszönöm a linket de nem értek az ilyen átkonvertálásokhoz.

Szeretném minél előbb megcsinálni mert elegem van  ebből a magnóból ami a linken látható:http://retronom.hu/node/43731#comment-50648

 

A "fő"kapcsolón van egy megbarnult ellenállás.Van valami köze a hibához?

Üdvözletem!

Kérem ne bosszankodjon :)

Ezért megpróbálom egyszerűen saját szavakal elmagyarázni a konvertáló használatot.

Jelen esetben (is) annyit kell tenni hogy a tesla oldalról(szinte a lista végéről) rákattintás után letölteni djvu formátumú videoton rm 4620 76 adatfájlt,majd az online konvertálólinkjére katt és ott a magyarul kiírt tallózás linkre katt,ezután a felugró számítógépkönyvtárablakban a letöltések mappában kikeresni a djvu videoton rm 4620 nevet tartalmazó teljesen fehér ikont ,egy katt kijelölni és mégegy katt megnyitás ikonra.ezután a konvertáló oldalon a tallózás  mellett kiíródik videoton rm 4620 76 djvu.ezután katt a tallózás alatti convert feliratú ikonra.ekkor egy lapozás történik és a kékesszínű sávban lévő Convert! feliratú(preview melletti) ikonra katt.ezután megint egy lapozás jön és a lap alján a kékkel kiemelt,"download link" szöveg alatti készüléknevet tartalmazó linkre katt.ezután egy új lap nyílik meg melyben a képernyő középső táját kitöltő nagy piros keretben mindenféle szöveg van.ebben a szövegben ott van egy kékszínű "click here" felirat.na erre katt és ezután megjelenik a pdf formátumú kapcsolásirajz letöltés lehetősége amit már meglehet nézni adobe vagy foxit readerrel.Ennél egyszerűbben nem tudom leírni a használatát.(nekem nem volt aki elmagyarázza,ki kellett találnom hogy működik)

 

Előre bocsájtom hogy ebből a készülékcsaládból a "star" nevet viselő típust utoljára 15-16 éve láttam belülről.A névváltozatással (telstar,star,star de luxe)együtt mindig módosítottak a belső felépítésen.Tehát már nemigen emlékszem az alkatrész -részegység elrendezésére,mit hova helyeztek el benne.Így rámutatni sem tudok hogy például abban a sarokban keresd a bajt.

 

Ezekszerint kézzel megforgatva a lendkereket vagy motort a szalagról is produkál erősített hangot,ez jó.Azaz él a magnórész erősítője ha jól értelmezem a válaszát.

Tehát a magnómechanika által mozgatott üzemmód kapcsolók zárják az áramköreiket(motor tápkör,iletve rádió-magnó üzemmódváltás) ,de például a motor továbbra sem forog.Ez akár motorszabályozóáramkör vagy  motor belsőhiba is lehet,vagy a szabályozó  kis panelja egyáltalán nem kap tápot.

Na itt van az a szint hogy nélkülözhetetlen a kapcsolásirajz mert nincs mese,mérni kell a készülékben a rajz alapján és alapként lekövetni a 9 Volt útját.Ez már az a javítási szint amikor bármennyire szeretnénk segíteni,de nem lehet ilyen távgyógyítás keretében kimondani mi a probléma,hol szakad meg a tápfeszültség(ek) útja ,vagyhogy melyik ellenállás szakadt meg,vagy melyik elkó kapacitásszegény vagy zárlatos vagy melyik félvezető(tranzisztor,ic) halálozott el.Itt már a készülék előtt ülő embernél pattog  a labda ,aki mérgében hogy hol a hiba ,szentségel rendesen,mert meg kell megtalálnia hosszas (alkatrész)mérésekkel mi a gond.Én is így vagyok általában hogy már tegnap dejó lenne ha működne és meglenne a baj oka,,de a komplikáltabb esetek egyszerűen türelemjáték , a nehogymáá ő legyen okosabb-mármint a hibás gép---kategóriába tartoznak.

@:O)

csepregi attila képe

Jó napot!

Ha jól értem akkor multiméterrel mérjem meg,hogy nem e szakadt eggy ellenállás vagy kondi?A tápfesz jó mert rákötöttem egy sokol rádió adapterére(9v)és ugyan ezt a hibát produkálta(nem csinált semmit csak búgott és égett a skálavilágítás).

De amikor megkaptam akkor még ha bekapcsoltam ugyan így nem csinált semmit,de ha kikapcsoltam a hálózati üzemmód kapcsolóval akkor a kikapcsolás után(ha bevolt nyomva a lejátszás gomb) megpördült egy pillanatra a motor és ha rádióra "kapcsoltam" akkor szólt egy másodpercre a rádió,sajnos már ezt sem produkálja.

 

 

Jó napot!

/////Remélem a sokol adapter polaritásnak megfelelően volt csatlakoztatva és jól simított egyenfeszültséget adott,mert nem ez a jellemző rájuk,sőt én láttam olyan változatot ami váltófeszt adott ki magából és a készülékben volt megoldva az egyenirányítása/////A skálavilágítás az közvetlenül az egyenirányítóról működik,tehát nem abból az áramkörirészből ahonnan a készülék többi egysége,hanem még az ezek előtti simítatlan egyenfeszültségről.A most megírt korábbi jelenség alapján amit előzőlegis jó lett volna tudni(amiben egyformán viselkedett a gép mindkét üzemmódban kikapcsoláskor)  a 9Voltos tápfeszültségkör az  elsőszámú gyanúsított a graezt híd (egyenirányító)után,amiből a rádió és a magnórész is táplálkozik,amiben vagy szüretlenség van elkóhiba miatt vagy zárlat(például elko hiba miatt,mert ez is előfordul).Ha sikerült a rajzot letölteni az instrukciók alapján,azon vastag vonallal ki van emelve a 9Volt útja és az ebben a körben lévő elektrolit kondik valamelyike (vagy az összes)a gyanúsított.Ezek a készüléktesthez képest vannak az áramkörben(10uF,22uF,100uF,1000uF)Kondit kiméregetni -főleg hogy az itt lévők filléres alkatrészek-nagyon ritkán szokás mert csalóka az eredmény még kapacitásmérővel is.Legbiztosabb hibaelhárítás hogy egyszerűen cserélni kell a rájuk írt feszültségtűrés és kapacitásérték alapján.Ezeket a kondicseréket kellene megtenni elsőként.Általában ez szokott a gond lenni csak mindig más jeleséget produkál,attól függően melyik a rossz kondi az áramkörben és ettőlfüggő valamilyenszintű készüléknémaságot okoz ezen rádiómagnócsaládban.Ha a kondicsere nem segített a helyzeten akkor ezután jön a stabilizátorkör amiben van egy 9Voltos zenerdióda meg AC187K tranzisztor.

@:O)

csepregi attila képe

Köszönöm szépen ismét a segítséged!

A kapcsolási rajzot le tudtam letölteni(végre)és nagyjából el is igazodok rajta csak nehezen látom.(rossz a szemem)

Most a kondik beszerzésén vagyok.

csepregi attila képe

miközben a magnórészt csináltam(elöregedett gumikat kicseréltem)tesztként rákötöttem a motorra egy sokol rádió adaptert és beleraktam egy kazettát,hibátlanul hajtotta.Gondoltam akkor bedugom a magnót a konnektorba.Szólt a kazetta úgy hogy az adapter hajtotta a lejátszót.Ha viszont ki veszem a kazettát de a motort hagyom forogni akkor ha hozzányulok az olvasó fejhez akkor viszont szól a kosut rádió

elég kacifántos egy hejzet!

csepregi attila képe

miközben a magnórészt csináltam(elöregedett gumikat kicseréltem)tesztként rákötöttem a motorra egy sokol rádió adaptert és beleraktam egy kazettát,hibátlanul hajtotta.Gondoltam akkor bedugom a magnót a konnektorba.Szólt a kazetta úgy hogy az adapter hajtotta a lejátszót.Ha viszont ki veszem a kazettát de a motort hagyom forogni akkor ha hozzányulok az olvasó fejhez akkor viszont szól a kosut rádió

elég kacifántos egy hejzet!

csepregi attila képe

miközben a magnórészt csináltam(elöregedett gumikat kicseréltem)tesztként rákötöttem a motorra egy sokol rádió adaptert és beleraktam egy kazettát,hibátlanul hajtotta.Gondoltam akkor bedugom a magnót a konnektorba.Szólt a kazetta úgy hogy az adapter hajtotta a lejátszót.Ha viszont ki veszem a kazettát de a motort hagyom forogni akkor ha hozzányulok az olvasó fejhez akkor viszont szól a kosut rádió

elég kacifántos egy hejzet!

Üdvözletem!

Kacifántos  értelmezni a helyzetet az biztos.Micsoda jelenségek :)  Feszültségbekötéspontfüggő a helyzet, ha a motornak illetve a szabályozójának honnan adunk tápot hogyan viselkedik a gép,és ha nincs a lejátszásgomb lenyomva akkor a rádiórészbe is eljut a 9Volt esetleg.Jelenesetben inkább az van hogy most a készülék saját tápjából kap tápfeszültséget a rádiórész miután nincs lenyomva a kazettalejátszás gomb.Ez rendes üzemi állapot és azt jelenti hogy él a rádiófrekvenciás része a készüléknek.Ha hozzáérünk valami fémrészhez akkor antennaként javítunk a rádióvétel erősségén,ez más készülékeknél is így van ha megfogjuk az antennáját vagy valahol az állomáskeresőrésznél az árnyékolásokat vagy a testpontokat(például a kombináltfej burkolatát) bárhol.Az hogy még ideiglenesen külön megy vezeték a készülékbe az is egyfajta antennaként segít a rádióvételben.

@:O)

csepregi attila képe

De így még mindíg nem tudom használni.

Ha kéred csinálok videót,hogy jobban érsd a helyzetet.

És ha szól is akkor is nagyon torz a minősége,és a kosut szól csak hiába tekerem az állomás keresőt vagy nyomkodom a gombokat.

Ez érdekes,mitöbb.......nem találkoztam még ilyennel.És melyik vételi sávon lehet ez a Kossuth adó?közép,urh?Jól értelmezem hogy bármelyik vételisávhoz tartozó gomb van benyomva,(közép,rövid,urh)akkoris csak a Kossuth rádió szól?Leírás alapján ez nagyon furcsa lenne hogy bármelyik vételisáv kapcsolásakor ugyanaz szól fixen.,mert olyan  jelenség lenne mintha egyenes vevővé vált volna a gép.Ha ez lenne akkor sajna passzolom a dolgot.Nem mechanikai gond van a (isostat) sávváltókapcsolókkal?(törés vagy kontakthiba?)Nemlehet hogy a forgókondi tengelycsapágyai begyógyultak és  a skálahúr tárcsája megforog a kondi tengelyén,miközben a forgókondi meg sem mozdul?

csepregi attila képe

Teljesen jól értelmezed fikszen csak a kosut rádió szól(eredetileg középhullámon van)de most akár mit nyomkodok tekergetek csak ez szól,a forgókondinak semmi baja és az Isostat kapcsolókat is eggyenként kipucoltam kontakt sprével.

Már én is feladtam a reményt.

Sok belekóklerkedés is látszik:csúnya forrasztások...

 

ui.:Mivel gyűjtöm ezeket a retro elektromosságokat ezért gyűjteménybe jó lessz.

Hozzám kerülésének hosszú története a szeméttelepen kezdődik.Amikor elhoztam annyira koszos,sáros volt,hogy azt sem láttam,hogy ez egy Star,mostmár pedig jól néz ki,de majd felteszem ide,hogy lásd.:

http://retronom.hu/node/44364

Üdvözlet!
A mindenségit.Pedig tényleg szép,külsőleg.Csúnya forrasztás az egy dolog.Nekem sem sikerül mindig szépen.Lehet hogy próbálkoztak cuccok cseréjével,kimérésével,bár azis lehet hogy egyszerűen azt hitték az a megoldás ha jól áttaknyolok mindent.Nem lehet hogy a belenyúlkálások eredményeképpen a kapcsolásirajzhozképest összevissza vannak kötögetve benne vezetékek,(mert buherálás közben leszakadtak és rossz helyre kötötték)vagy a lengőben lévő rezgőköri tekercsszálak például a ferritantennáról?Vagy a nyákon forrasztóón összefolyások vannak és így zárlatban vannak egyes áramkörök amik kisöntölik  sávváltókapcsolókat?Mert akár ez is lehet és nem a félvezető aktív vagy az egyéb passzívelemek zárlata van.Na ezt kibogarászni,lekövetni,ellenőrizni hogy egy adott vezeték honnan indul és hol végződik és a rajzon is stimmel,meghogy a nyákon hol lehet ilyen forrasztásizárlat alkatrészlábak között ez fincsi,időigényes nagy türelmet igénylő meló.Ez már nem általános vagy típushibajelenség.Ezt már nem lehet így a neten keresztül beszélgetve távgyógyítani,csak az tud továbblépni a javítással aki előtt ott a kapcsrajz és a gép(és a mérőműszer).

Amúgy én is bizonyos mértékig készülékgyűjtő vagyok,(szakmai ártalom és apai örökség)hamarosan megjelennek majd itt a fotóim a retrónak számító készülékeimről csak legyen időm rá valamikor.Egyrészük olyan ami még itt nem található,illetve van köztük ritkaság és nagyértékű is.

Egyébként ha ez is téma, én egy luxuscsillagot(star de luxe) mentettem meg magamnak évekkel ezelőtt egy ismerősöm közbenjárásával.Néma volt mint rádió és emiatt dobták volna ki.Zárlat volt a rádiórészben és emiatt alkatrész elégés.Kisebb fogyatékossággal,de életre kelt a rádió része,de ennek például olyan rejtett hibája van az urh oscillátorkörben hogy inkább hagytam kontakt hibásnak,mert az urh egységet totál szét kellene bontanom.Annyira meg nem akarok belemélyedni,mert alapvetően működik a gép minden funkciója.
@:O)

csepregi attila képe

Akkor jövő héten még egyszer utoljára átmérem ezt a szerencsétlent.

Ehhez csak sok türelmet ,nyugalmas környezetet,sikeres hibafeltárást,na és a legfontossabbat,sok szabadidőt kívánhatok,mert hogy nem lehet kapkodva csinálni.

@:O)

csepregi attila képe

Miután a kapcsolási rajzot letöltöttem és a rossz szemem ellenére kibogarásztam,kiderült,hogy az előző tulaj"mindent kötött mindennel".Sok alkatrész hiányzott és össze vissza volt kötve a tápegység.Mivel javíthatatlan volt ezért alkatrész forrásként hasznosítottam.(már csak a skálaüveg és a többi burkolóelem van meg)

Köszönöm a segítségét,fáradozását!

 

oldtimer képe

Kár érte!

Olvasom: Meg lett a hiba.

Egy ilyen jelenet nálam sosem végződik szétszedéssel.

Pláne ha ennyi időt, energiát fordítottam rá.

Szóval kár érte.

 

Persze 2 eset van amikor igen nehéz javítani: 1) Amikor egy kontár belenyúlt és utána.

2) Amikor az ember nem látja át a dolgokat.

 

A „villanyszerelő Béla” ex. kollégám jutott eszembe, aki lecserélt a C.N.C. gépben egy 125 szálas kábelt, és mindkét végén minden szálat bekötött.

Mint kiderült a 125 -ből 5 szál megszakadt, megtört. Ő lecserélte. Vagy 3 napot dolgozott vele, de meglett.

Jó példa nekem az akaraterőre. :)

 

üdv.: oldtimer

Tényleg ellentmondásos. Én jópár ilyen visszahoztam az élők sorába, és nem egyszerű eligazodni benne, de ha meglett a hiba igazán menthető kellett volna hogy legyen. Az első nekem is nehezen jött össze, több mint egy évig állt, de időnként elővettem mert kihívásnak is éreztem, és végül sikerült. Egzotikus alkatrészek nincsenek benne. A legtöbb gondot nekem az esztétika helyreállítása szokta okozni. Hiába van meg a rajz, ha blokkvázlat szinten nem áll össze fejben a kép, nem nagyon lesz eredmény. Persze neki lehet állni totózni blindre, de azt gyorsan megunja az ember.

oldtimer képe

Az meg egyértelmű, hogy élő ember nem sűrűn jár erre.

No, persze van 1-2 aki nem is hiányzik. És a többiek?

 

üdv.: oldtimer

János123 képe

janos123 Én még néha benézek.

Kalmopirin képe

Olvasom, látom, tapasztalom, hogy kevéssé látogatott ez az oldal.

Azért remélem nem szűnik meg egyhamar.

 

Számomra valahogy olyan mint egy régi, kisforgalmú kávézó, vagy cukrászda.

 

Ha másért nem, az emlékek miatt jó "benézni" alkalmanként.

 

Mert mindig van valami érdekesség!

 

-- Kalmopirin

oldtimer képe

Különösen az furcsa számonra, hogy a „2014, április 12 - 14:41” -i hozzászólásban azt olvasom: „SEGÍTSÉG MERT SÜRGŐS!”

Aztán „végre” „2015, március 18”-ra "Meg lett a hiba." És a végkövetkeztetés: Szétszedem.

Furcsa, hogy egy éven át „folyik a hajsza” és a vége mi?

 

Olyan ez, mint amikor egy rúdugró igen sokat edz, majd a versenyen igen messziről nekiszalad a rúddal, de mire odaér, hogy „megugorja” a lécet, fogja magát és leül a fűbe, és nézelődik.

 

Számomra az ilyen esetek teljességgel érthetetlenek.

 

üdv.: oldtimer

Kalmopirin képe

Én sem értem a szétszedést...

-- Kalmopirin

oldtimer képe

Van érdekesség, és vannak újabb régi dolgok. Majdnem napról napra.

Ezek emlékeket hoznak elő, vagy éppen azt, hogy de jó lett volna abban az időben ha nekem is megvan ez a „valami” (akármi) amit valaki újfent kitett.

Persze, most nem X.Y.-ra gondolok és a „magamutogatására”. (direk nem írok többet róla) Aki magánlevélben leszól mást, vagy... durvább is volt.

Hála az Istennek „kikopott” innét :-)

 

üdv.: oldtimer

Videoton


Videoton
Találat: 4
Videoton RM 4624 A
Ismeretlen évjárat
Videoton bolt
1980-1989
Videoton D204E midimax
Ismeretlen évjárat
Videoton DB 1600
Ismeretlen évjárat
Videoton DSC01552
Ismeretlen évjárat
Star


Áfész kulcstartó
Ismeretlen évjárat
AFIT kulcstartó
Ismeretlen évjárat
Globus mustár
Találat: 4
Gyűjtőnek kulcstartó
Ismeretlen évjárat
Mustár
Találat: 3
Mustárospoharak
Ismeretlen évjárat
Skála kópé kulcstartó
Ismeretlen évjárat
Star walkman
1980-1989
Star Wars
Találat: 3
Star Wars bábu
Találat: 2
Star Wars képek
Találat: 3