Csepel bicikli


retro 19.jpg

A hiper-szuper biciklik korában meglátni egy működőképes és használatban lévő régi kétkerekűt csodának számít. Az autónkból még csinálunk is veterán mobilt, de egy bicikliből nem igazán. Hétvégén mégis volt szerencsém egy 50-es évekbeli (a gazdája elmondása szerint) Csepel trangához.


A részleteken hosszú perceket csemegéztünk. A névtábla elmaradhatatlan kelléke volt ezeknek a régi biciklinek. A tulaj büszke volt a biciklire és lopás ellen is védhetet... valamennyire.


Tompított és országúti fényszoró! Ezen teljesen meglepődtem. A lámpatetején...


a kapcsoló, amivel váltani lehet a két égő között.

Talán ez az egy dolog, ami nem működött a biciklin, a zár. Már úgy értem, hogy funkcionálisan. Mert ez a mai világban már nem nevezető zárnak. Egy erősebb kézmozdulattal el lehet forgatni.


Igaz az idő egy kicsit elcsámcsogot a gépen, de még így is szépek a részletek. Érdekes, hogy régről én olyan első fékekre emlékszem, ami felülről nyomódott a gumira. Ezekszerint v-fék már akkoriban volt. Ja és a dinamó! Hát ezt se nagyon használjuk már!


És a legszebb részlet a végére. A hátsólámpa! Dizájn történeti csoda. Gyönyörű!

A biciklihez gratula Árpinak, a fotókat köszi Kiss Feri.

A névtábla kötelező tartozék volt (ugyanígy a fehérre festett sárvédő-vég ,ahogy itt is látható) még a '80-as években , gyerekkoromban is,röhögtünk is rajta, mert mindenkit az efféle "ember-biciklikre" emlékeztette, elképzelni sem lehetett volna ezekkel akár csak egy kemping-bicajt is, a versenyről meg a BMX-ről nem is beszélve! :-)
Mondjuk azt gyárilag sem látták el ilyenekkel. Egyébként magát az előírást én is csak pl. Technika-könyvből olvastam, lehet hivatalosan nem is létezett :-p

retronóm képe

hogy ezek tényleg kötelezőek voltak. A fehér sáv pl. fel se tünt.

A fehér sávnak 30 cm hosszúnak kellett lennie. Engem büntetett meg a fakabát azért, mert szerinte csak 28 centi volt...

már a '30-as években kötelező volt a minimum 20 centiméter hosszan fehérre festett hátsó sárhányó. A bringa szerintem öregebb, mint az '50-es évek, inkább '40-es eleje. A hátsó lámpa viszont igazi '60-as évek, a magyar formatervezés csúcsmodellje! Az első fék nem csak felülről rányomós volt, volt már akkoriban is bőven patkófék (nem V-fék!), valamint dobfék is. Az első képen még figyelemre méltó az Emergé gumi..

Sziasztok!

Nagyon örültem, mikor egy ismerősöm segítségével megtaláltam ezt az oldalt. Nekem is lenne egy ilyen Csepelem női kivitelben, ami épp felújítás alatt van. Sajnos már 2 éve áll a felújítás, mert sehol nem találtam meg, hogy a váz csíkozása milyen volt. Ezeken a képeken látom már, hogy kék és óarany. Még egy kérdésem lenne: a váz nyereg alatti és a kormány alatti részén hogy nézett ki ez a csíkozás?
Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv
Évi

Kedves Évi!
Nekem 1970-es Tihany kerékpárom van, működőképes, de fel akarom újítani. Sok hasznos információt, képet találtam róla a "Magyar gyártmányú kerékpárok" oldalon:
http://csepelkerekparok.gportal.hu/gindex.php?pg=28508619
Jó böngészést!
Karaszi Gábor

Sziasztok!

Kér hogy a kezdetén nem csináltam róla képet, de e mutatóujjal el lehetett törni a küllőket olyan állapotban volt, a kész képeket megosztom veletek. Egy kb 1970-es Csepelről van szó, eredeti fékpofáknak kialakítatlan felnikkel.
5000 Ft-ba került a felújítás, ami tartalmazza a festéket, savazást, küllőket, első agyat, csapágygolyókat, első "féket" egy kólső, két belső, hátsó lámpa, lánc és csomagtartó. Egy ilyen után egfordulnak az emberek, komolyan mondom, és nem cserélném el semmire. Teljesen hibátlan. Sajátkezűleg újítottam fel, mind a festést, küllőzést centírozást, rozsdátlanítást.
Felújtásra fel barátaim!

ime a linkem: http://picasaweb.google.hu/hdavid988/BiciklimMyBysicle#

Én jelenleg a Csepel Vas és Fém Művek területén "ipari park" dolgozok mámásod állásban. Annó még 97' ott dolgoztam a Csepeli Csőgyárban hagyományos esztergályosként.
Ép a mi nap jutottam hozzá, egy istense tudja hány éves Csepel kerékpárhoz. És hamarosan el is kezdem a restaurálását :) Valaki megutja mondani? hogyan lehet erre az oldalra regisztrálni?

Üdv mindenkinek: Ács Árpád Email: acsarpad.mail@gmail.com

admin képe

Főoldalon a retronom.hu felirat alatt, regiszráció

Szeretnék segítséget kérni tölletek!!!!

A nemrégiben vásárolt Csepel női kerekpárom pontos típusát szeretném megtudni! Gyanítom hogy Super Gránát ról lesz szó. De ezt sajnos csak a hátsó kerék agyon találtam meg, illetve egy kis fezítő kar szerűséget.

A képeket itt nézhetitek meg: www.arpiretro.fotoalbum.hu     

Aki tudna segíteni a kerékpár típusának megállapításában, és esetleg kép elérhetőséget, hogyan is nézett ki eredetileg?  azt nagyon meg köszönném!

Üdv mindenkinek: Árpi  Email: acs.arpad@freemail.hu

Az Indexen találsz szakértőket a biciglid ügyében. Keres rá.

Nekem fel sem tűnik a valódi ritkasága ennek a biciklinek.

Én falun lakok, Magyarország egyik legkeletibb részében. Ott minden bolt vagy kocsma előtt lehet látni minimum öt vagy akár tíz ilyen jellegű csepel kerékpárt még ennél rosszabb állapotban is. Idősek, (ritkábban) fiatalok, a mai napig használják őket, mert elnyűhetetlenek. Röhej a dologban, hogy nemrég újra elkeztdték ezeket gyártani, és a hiper-szuper MTB kerékpárok helyett inkább a "frissített" Csepel bicikliket vették meg ugyanannyi áron.

Gida képe

Gida.Igen itt is ez a helyzet Békésen.Sok kocsma előtt vannak ilyen kincsek csak ez olyan természetes.Kerstem eladót ilyen kerékpárt de nem sikerűlt.Igy egy 80-as évekbeli Csepel Túrát sikerűlt keritenem a békéscsabai ócskapiacon.De ez is jó és retró.Csepel a legjobb.Strapabiró és acél:)

Igen, tényleg sok kocsma előtt látni ilyet, aztán egyszer csak nem látni.

Most nemrég lopták el az enyémet :-(((

Csepel Budapest volt, már bőven 30-on túl, most majd lesz helyette Túrám, csak picit régebbi.

Ez a bringa a cikkben a tied? Nekem is van egy pont ilyenem. Hogy nem Csepel az biztos, legvalószínűbb az, hogy Velvárt Nándor készítette Budapesten. A részleteiből jöttem rá. Érdekelnánek még képek a bringáról.

Péter

Csepel


Csepel biztosítótű
Ismeretlen évjárat